Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kadın Hastalıkları | EBE 202 | 4 | 2 + 8 | 6 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | Arş.Gör. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör. BEDİA TARSUSLU, Arş.Gör. NAZLI ÜNLÜ BIDIK, Arş.Gör. AHSEN DEMİRHAN KAYACIK, Öğr.Gör. PARİSA HADAVİ BAVİLİ, Dr.Öğr.Üyesi MELEK BALÇIK ÇOLAK, Arş.Gör. SEMİHA ÜNKAZAN, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi MELEK BALÇIK ÇOLAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bir kadının yaşamının her sürecinde( puberte, yetişkinlik, menapoz ve yaşlılık) jinekolojik hastalıklar kapsamında literatür taramasıyla güncel bilgilerin yakından takip edilmesini, ebelik bakım girişimlerinin geliştirilmesini, kadın sağlığının korunmasına ve kadın hastalıklarına dair bilgi kazanımı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış, Toplumsal Cinsiyet, Kadın Hayatının Evreleri-1 (Yenidoğan-Çocukluk-Puberte-Cinsel Olgunluk Dönemi), Kadın Hayatının Evreleri-2 (Klimakterik Dönem-Menopoz), Jinekolojik Tanı ve Tedavi Yöntemleri, Jinekolojik Tanı ve Tedavi Yöntemleri, Jinekolojik Enfeksiyonlar, Anormal Uterin Kanamalar-Üreme Siklus Anomalileri, Üreme Organlarının Yapısal ve Fonksiyonel Bozuklukları, İnfertilite, Jinekolojik Kanserler, Jinekolojik Onkolojide Tedavi ve Bakım, Kadın Genital Mutilasyonuı, Jinekolojide Kanıt Temelli Uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kadın sağlığı ve kadının toplumsal konumu ile ilgili temel kavramları tanıyabilir. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Kadın hayatının tüm evrelerini bilir ve gerekli ebelik bakımı verebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Jinekolojik problemi olan hastayı tanılayabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Jinekolojik problemi olan hastanın bakım gereksinimlerini saptayabilir ve buna uygun ebelik bakımını verebilir. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Rol Oynama, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Üreme organlarının yapısal ve fonksiyonel bozuklarını tanılayabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, | Performans Görevi, Sınav, |
6 | Üreme sağlığı sorunlarını önlemeye yönelik ebelik girişimlerini uygulayabilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
7 | Jinekolojik kanser ve tanılama sürecini bilir ve gerekli ebelik bakımını verebilir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış | Literatür taraması |
2 | Toplumsal Cinsiyet | Literatür taraması |
3 | Kadın Hayatının Evreleri-1 (Yenidoğan-Çocukluk-Puberte-Cinsel Olgunluk Dönemi) | Literatür taraması |
4 | Kadın Hayatının Evreleri-2 (Klimakterik Dönem-Menopoz) | Literatür taraması |
5 | Jinekolojik Tanı ve Tedavi Yöntemleri | Literatür taraması |
6 | Jinekolojik Enfeksiyonlar | Literatür taraması |
7 | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıkları | Literatür taraması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üreme Siklus Anomalileri | Literatür taraması |
10 | Üreme Organlarının Yapısal ve Fonksiyonel Bozuklukları | Literatür taraması |
11 | İnfertilite | Literatür taraması |
12 | Jinekolojik Kanserler | Literatür taraması |
13 | Jinekolojik Onkolojide Tedavi ve Bakım | Literatür taraması |
14 | Jinekolojide Kanıt Temelli Uygulamalar | Literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 8 | 128 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 230 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |