Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topıcs In Contemporary Hıstory Of Iraq (En) ODC 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OTHMAN ALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

The goal of this course to explain how Iraqi society evolved in response to a number of domestic, regional, and international challenges in the past century.

Dersin İçeriği

This course covers selective topics in the History of Modern Iraq. Each class will begin with a discussion of a contemporary issue in history of Iraq. The challenge of tribalism to nation-building process during the Hashemite kingdom will be discussed first. The communist and nationalist had different and opposing discourses in Iraq which will be explained by looking at their respective views on Abdulkarim Qasim´s coup of 1958 and that of Abdul salam Arif. Bathist´s ideology and stand on foreign relations will be explained in Baker era. Saddam´s approach to Iraq´s foreign relations will be discussed by looking at selective cases such as Arab-Israeli conflict, Iraq- Iran war1980 -1988, and first Gulf war in the last section. Finally, during the 1980s-1990s, Islamism as an ideology began to dominate Iraqi politics and this has manifested in Ikhwan and Islamic Dawa Party.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Learns the topics in history of Iraq Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 The socio-economic relations of Iraq during late Ottoman rule
2 The growth of British interest in Iraq
3 Challenge of tribalism to nation0building-king Faisal
4 The growth of Arab nationalism in iraq
5 The impact of cummunism on Iraqi nationalist elite
6 Iraq and cold war politics: Baghdad Pact
7 Qasim´s revolution its impact on iraq´s internal and external relation
8 Qasim and Nasir : Iraqism versus Arabism
9 Regime of Arif brothers and the Kurdish revolt
10 Bathism in Iraq : Arab version of socialism
11 Iraq´s foreign relation under Saddam: the drive to build empire
12 The emergence of the islamic movements in Iraq
13 The new wolrld order and its impact on Iraq ; Gulf War
14 Review
Kaynaklar
Ders Notu

Aburish, Said. Saddam Hussein: The Politics of Revenge. Bloomsbury, 2001.
Antoon, Sinan. The Corpse Washer. Yale, 2013.
Chandrasekaran, Rajiv. Imperial Life in the Emerald City. Vintage, 2005.
Tripp, Charles. A History of Iraq, 3rd ed. Cambridge University, 2007.
Hanna Batatu ,The Old Social Classes & The Revolutionary Movement In Iraq, Paperback – May 1, 2004

Phebe Marr, The Modern History of Iraq, (Boulder, CO: Westview Press, 1985).

?????: ????? ??? ?????? ?????? ??????: ??? ???????? ??????? ?????? ???????? ??????: ??????? 2008

????? ?? ????? ?????? ?????? ?? ???????? ????????? ??? 1915 ??? ???? 14 ???? ??? 1958
????? ?? ????? ?????? ?????? ? ??? ??? ??????? 2010

:?????? ???? ?? ?????? ?????? ????? ?????? ???????
?????: ???? ?????? ??? 1388 – 1968 ?

Ders Kaynakları

Aburish, Said. Saddam Hussein: The Politics of Revenge. Bloomsbury, 2001.
Antoon, Sinan. The Corpse Washer. Yale, 2013.
Chandrasekaran, Rajiv. Imperial Life in the Emerald City. Vintage, 2005.
Tripp, Charles. A History of Iraq, 3rd ed. Cambridge University, 2007.
Hanna Batatu ,The Old Social Classes & The Revolutionary Movement In Iraq, Paperback – May 1, 2004

Phebe Marr, The Modern History of Iraq, (Boulder, CO: Westview Press, 1985).

?????: ????? ??? ?????? ?????? ??????: ??? ???????? ??????? ?????? ???????? ??????: ??????? 2008

????? ?? ????? ?????? ?????? ?? ???????? ????????? ??? 1915 ??? ???? 14 ???? ??? 1958
????? ?? ????? ?????? ?????? ? ??? ??? ??????? 2010

:?????? ???? ?? ?????? ?????? ????? ?????? ???????
?????: ???? ?????? ??? 1388 – 1968 ?

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6