Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Süreç Denetimi ELE 432 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT ÇAKIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması
Dersin İçeriği Süreçlerin organisayon yapıları içindeki yeri, Süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, Süreç tanımlama, Süreç durum analizi, Süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak tanımlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
4 Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
5 Süreçlerin performans ölçümlerinin nasıl yapıldığını öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
6 Süreç yönetiminde farklı modelleri tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
7 Süreçlerin dökümante edilmesini öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 Süreç iyileştirme yöntemlerini öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Süreç Yönetimine Giriş
2 Yönetim alanındaki gelişmeler
3 Organizasyon yapıları ve süreçler
4 Süreç Tanımı ve Özellikleri
5 Sürecin Öğeleri
6 Süreçlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi
7 Yeni bir Süreç Tanımlama
8 Süreçlerin Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi
9 Süreçlerin Mevcut Durumunun Değerlendirilmesi (Devam)
10 Süreç Performans Ölçümü
11 Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi
12 Süreçlerin Tanımlanmasında Yeni Bir Model: SCOR
13 Süreçlerin Dökümantasyonu
14 Süreçlerin İyileştirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak.
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5