Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Haberleşme Teknolojileri ELE 441 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders, İnternet programlamanın temellerini kapsamaktadır.
Öğrencilere Java aracılığıyla İnternet uygulamaları geliştirmede deneyim sağlayacaktır.
Dağıtık uygulamaların geliştirilmesinde bir temel olacaktır.
Öğrenciler Java ve teknolojilerini kullanarak interaktif WWW sayfaları tasarlayıp yazabileceklerdir.
Öğrenciler hipertext, grafik, video ve ses içeriklerini kullanarak farklı biçimlerdeki veriyi WWW sayfalarında sunabileceklerdir.
Dersin İçeriği Klasik sunucu-istemci uygulamaları ve eşler arası (peer to peer) uygulamaların için Java soket programlama
İş parçacıkları (threads), semaforlar ve paylaşımlı bellek kullanılarak paralel programlama
JSP ve servletler
Protokoller
Html formları
java AWT, appletler
Java iş parçacıkları, javabeans
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sunucu-istemci modelinin İnternet programlamada ne işe yaradığını, Anlatım, Sınav,
2 Internet programlama görevlerinin nasıl gerçekleştirildiği Anlatım, Sınav,
3 Ağ üzerinden veri transferini gerçekleştirmede kullanılan İnternet araçlarının tasarımını Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Yazılım oluşturmayı ve interaktif, istemci-taraflı çalışabilir web uygulamalarının geliştirilmesini, Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
5 Java sunucu-istemci soket ve iş parçacığı uygulamalarını geliştirebilmeyi Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 GUI Tasarımı
3 İstisnalar
4 Dosyalar ve G/Ç
5 Koleksiyonlar
6 Appletler
7 İş Parçacıkları (Threads)
8 Ağ Programlama: istemci soketleri,
9 Ağ Programlama: sunucu soketleri,
10 Ağ Programlama: güvenlik,
11 Ağ Programlama: URL bağlantıları,
12 Ağ Programlama: RMI, vb.
13 Servletler
14 JSP
Kaynaklar
Ders Notu Deitel and Deitel. "Java - How to Program", Prentice Hall, 2005,
Ders Kaynakları Advanced Java: Internet Applications, Art Gittleman, Second Edition, 2002.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5