Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama SBF 480 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları

Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlama alanında stratejik bakış açısı kazandırmak bu dersin temel hedefidir.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
2 Stratejik pazarlama planını anlatır Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Proje / Tasarım,
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Sınav, Ödev,
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Ödev, Sınav, Sözlü Sınav,
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular Problem Çözme, Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
10 Sektör analizi yapar ve çıkarımlarda bulunur Tartışma, Örnek Olay, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stratejik Düşünme Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları, ss. 1- 52.
2 Stratejik Pazarlama Hedefleri Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul, ss. 47-77.
3 Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58.
4 İşletmenin Analizi Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58.
5 Müşteri Analizleri Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58.
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58.
7 Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları
8 Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul
9 MİDTERM EXAM
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul
11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul
12 Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul
13 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları
14 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul
Kaynaklar
Ders Notu

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler

Ders Kaynakları

Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları

Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul

Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul

Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları

Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları

Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul

Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. X
2 Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. X
3 Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. X
4 Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. X
5 İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. X
6 İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. X
7 Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. X
8 Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. X
9 Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. X
10 Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. X
11 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. X
12 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5