Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İktisadi Modeller | IKT 455 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi gerekmiyor. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Research assistants |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Introducing economic models, aiming students to gain modeling skills, estimating and interpreting models by using SAS STAT. |
Dersin İçeriği | In this course, properties of economic models, structuring economic models, various economic models, and SAS STAT programme will be taught. There will be some projects including econometric tests applications. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | iktisatta modelin ne anlama geldiğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | modellerin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | model kurma ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | model kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | model kalıplarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | mikro model kurar | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
7 | makro model kurar | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | iktisattın çeşitli alanlarında bazı modelleri tanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | çoklu regresyon modeli kurar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
10 | Regresyon analizi uygular | Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
11 | model testleri yapar | Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
12 | modelin geçerliliğini araştırır | Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
13 | iktisat teorisini test eder | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | politik çıkarımsamalarda bulunur | Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
15 | alternatif ekonometrik testler yapar | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisatta bilimsel analiz | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
2 | Bilimsel açıklama ve bilimsel gelişme | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
3 | İktisadi analizde boyut ve ölçüme yönelik tahliller | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
4 | Ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
5 | İktisatta model kurmanın ilkeleri | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
6 | Denklem biçimleri ve yorumları İstatistiksel paket programı kullanımı tanıtımı ve uygulama | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
7 | İstatistiksel paket programı kullanımı ve uygulama, hipotez testleri | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
8 | Mikroekonomik modeller | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
9 | VİZE SINAVI | BAŞARILAR |
10 | Makroekonomik modeller | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
11 | Diğer modeller ve uygulamaları | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
12 | Dinamik iktisadi modeller | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
13 | Kesitli ve sürekli dinamik modeller | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
14 | İktisatta politika modelleri | Akal, M. Öğretim üyesi notları Neal and Shone ilgili bölümler İ. D. Kargül ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Neal, F. and Shone, R. (1976), İktisadi Modeller: Teori ve Uygulama, Birinci Baskıdan, Çev: Prof. Dr. Muzaffer Sarımeşeli Gazi Kitabevi, Ankara-2007. |
Ders Kaynakları | Kargül, İsmet D. (1997), İktisatta Model ve Plan Teknikleri, İstanbul: Der Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | ||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | ||||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |