Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çatışma Yönetimi ve Uyuşmazlık Çözümü | CEK 369 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ilişkilerinde çatışma yönetimi ve uyuşmazlık çözümüne yönelik kavram, yaklaşım ve uygulamaları incelemektir. |
Dersin İçeriği | Çatışma ve uyuşmazlıkların kaynaklarını incelemek, çatışma yönetimi ve uyuşmazlık çözümüne yönelik teorileri tartışmak ve çatışma yönetimi ve uyuşmazlık çözümünde uygulanan stratejileri tartışmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çatışma Yönetimiyle ilgili temel kavramları bilir | Bireysel Çalışma, | Sınav, |
2 | Çatışma Yönetimiyle ilgili teorik perspektifleri bilir | Anlatım, | Sınav, |
3 | Çatışma Yönetimiyle ilgili yaklaşımları bilir | Anlatım, | Sınav, |
4 | Uluslararası düzeyde çatışma yönetimi stratejilerini bilir | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Dersin İşleyişine İlişkin Genel Değerlendirme | |
2 | Çatışma Yönetiminde Kavramsal Çerçeve | Roche, W.K., Teague P., Colvin A.J.S. (2013), Introduction:Developments in Conflict Management, The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations içinde (edt: W.K. Roche / P. Teague/ A.J.S. Colvin), Oxford University Press, s.1-12. |
3 | Çatışma Yönetiminde Teorik Perspektif: Çatışma Yönetiminin Hedefleri ve Temel Varsayımları | Roche, W.K., Teague P., Colvin A.J.S. (2013), The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations, Oxford University Press, s.12-53. |
4 | Çatışma Yönetiminde Teorik Perspektif: Çalışan Hakları ve İşyerinde Çatışma - İKY ve Çatışma Yönetimi | Roche, W.K., Teague P., Colvin A.J.S. (2013), The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations, Oxford University Press, s. 54-106. |
5 | Çatışma Yönetimine Yönelik Yaklaşımlar: Toplu Pazarlık ve Sendikal Şikayet Prosedürleri | Roche, W.K., Teague P., Colvin A.J.S. (2013), The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations, Oxford University Press, s.116-149. |
6 | Çatışma Yönetimine Yönelik Yaklaşımlar: Sendikasız İşyerlerinde Şikayet Prosedürleri - İş Uyuşmazlıklarında Üçüncü Taraf Süreçleri - | Roche, W.K., Teague P., Colvin A.J.S. (2013), The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations, Oxford University Press, s.150-189. |
7 | Çatışma Yönetimine Yönelik Yaklaşımlar: Arabuluculuk - Örgütsel Ombudsmanlık | Roche, W.K., Teague P., Colvin A.J.S. (2013), The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations, Oxford University Press, s.190-232. |
8 | Çatışma Yönetimine Yönelik Yaklaşımlar: Hat Yöneticileri ve İşyerinde Çatışma - Çatışma Yönetimi Sistemleri Yaklaşımı | Roche, W.K., Teague P., Colvin A.J.S. (2013), The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations, Oxford University Press, s. 233-274. |
9 | Vize Haftası | |
10 | Uluslararası Düzeyde Çatışma Yönetimi: Amerika Birleşik Devletleri | Lipsky D.B., Avgar A.C., Lamare J.R. (2013), Conflict Resolution in United States, The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations içinde (edt: W.K. Roche / P. Teague/ A.J.S. Colvin), Oxford University Press, s.405-424. |
11 | Uluslararası Düzeyde Çatışma Yönetimi: Çin Halk Cumhuriyeti | Liu M. (2013), Conflict Resolution in China, The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations içinde (edt: W.K. Roche / P. Teague/ A.J.S. Colvin), Oxford University Press, s.494-520. |
12 | Uluslararası Düzeyde Çatışma Yönetimi: Almanya | Behrens M. (2013), Conflict Resolution in Germany, The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations içinde (edt: W.K. Roche / P. Teague/ A.J.S. Colvin), Oxford University Press, s.363-384. |
13 | Uluslararası Düzeyde Çatışma Yönetimi: Birleşik Krallık | Saundry R., Dix G. (2013), Conflict Resolution in United Kingdom, The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations içinde (edt: W.K. Roche / P. Teague/ A.J.S. Colvin), Oxford University Press, s.475-493. |
14 | Uluslararası Düzeyde Çatışma Yönetimi: Türkiye |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Roche, William K., Paul Teague, and Alexander J. S. Colvin (eds), The Oxford Handbook of Conflict Management in Organizations (2014; online edn, Oxford Academic, 2 Sept. 2014), https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780199653676.001.0001 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |