Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalıte Yönetim Sistemi CEK 407 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kalite kavramı, Toplam Kalite Felsefesi, Kalite Çemberleri, Problem Çözme Yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak. TS-EN-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemini tanımak. Kalite el kitabı, posedür, talimat ve diğer sistem dokümanları konusunda bilgi sahibi olmak. Kalite yönetim sistemi için örnek uygulama görmek.

Dersin İçeriği

Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam kalite felsefesi, kalite çemberleri ve problem çözme yöntemleri, TS-ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemi ve sistem standart maddeleri, TS-ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemindeki belgeler, belgelendirme, iç ve dış tetkik konular güncel gelişmelerle birlikte ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite ve kalite Kavramlarını kavrar; Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Toplam Kalite Yönetimini felsefesini anlar; Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Kalite Sisteminin nasıl kurulacağını tanımlar, sistem belgelerini hazırlar, uygular; Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Kalite yönetim sistemindeki standart maddeleri sıralar ve anlatır; Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Sistemdeki uygunsuzlukları belirler, düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite Kavramı ve Boyutları Özkan, Y.(2008)
2 Kalitenin Tarihçesi ve Öncüleri Özkan, Y.(2008)
3 Kalite Sistemi, Tasarım ve Uygunluk Kalitesi Özkan, Y.(2008)
4 Toplam Kalite Yönetimi ve Japon İşletme Yönetimi Özkan, Y.(2008)
5 Kalite Çemberi Özkan, Y.(2008)
6 Sorun Çözme Yöntemleri Özkan, Y.(2008)
7 TS-ISO 9001 :2008 Kalite Yönetim Sistemi Özkan, Y.(2008)
8 Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyonu Özkan, Y.(2008)
9 Kalite Yönetim Sistemi Firma örnekleri Özkan, Y.(2008)
10 Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması Özkan, Y.(2008)
11 Kalite Yönetim Sisteminde İç Tetkik Süreci Özkan, Y.(2008)
12 Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirme Süreci Özkan, Y.(2008)
13 TS-ISO 9001 :2008 Seminer Sunumları ve Değerlendirme Özkan, Y.(2008)
14 TS-ISO 9001 :2008 Seminer Sunumları ve Değerlendirme Özkan, Y.(2008)
Kaynaklar
Ders Notu

Özkan, Yılmaz (2013) Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya

Ders Kaynakları

TS-ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi Standardı

TS-ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı

TS-ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Standardı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme X
3 Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma X
5 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme X
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. X
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5