Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Eğitim ve Planlaması CEK 354 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Meryem Kaytan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı mesleki eğitimin nitelikli insan gücü yetiştirmesine katkısının öneminin kavranmasıdır. 

Dersin İçeriği

Mesleki eğitim kavramı, Dünyada ve Türkiye'de mesleki eğitimin tarihsel gelişimi, Mesleki eğitimin önemi, Türkiye'de mesleki eğitim veren kurumlar, Türkiye'de staj, çıraklık gibi uygulamalar, Dünyada mesleki eğitim, Türkiye'de mesleki eğitimin planlanması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitsel sistem modelinin değişik yönlerini sorgular Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Eğitim rolünün ne şekilde değiştiğini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 İhtiyaç belirlemede kullanılan değişik metotları ve her metodun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Eğitim planı için öğrenme teorisinin etkilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
5 Eğitim transferine yardımcı olacak bir iş atmosferi tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Eğitim değerlendirmesinin niçin önemli olduğunu açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
7 Yeni teknolojilerin eğitimi nasıl etkilediğini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 Eğitim bölümlerini ve eğitimcileri etkileyebilecek gelecekteki olası eğilimleri tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve mesleki eğitim kavramı
2 Dünyada mesleki eğitimin tarihsel gelişimi
3 Türkiye'de mesleki eğitimin tarihsel gelişimi
4 Mesleki Eğitimin Önemi ve Beşeri Sermaye Teorisi
5 Türkiye'de Mesleki Eğitim Veren Kurumlar
6 Türkiye'de Staj Uygulamaları
7 Türkiye'de Çıraklık Uygulamaları
8 Vize
9 İŞKUR ve Mesleki Eğitim
10 Almanya, İngiltere ve İtalya'da Mesleki Eğitim
11 Japonya ve Geçiş Ekonomilerinde Mesleki Eğitim
12 Türkiye'de Mesleki Eğitimin Planlanması
13 Türkiye'de Mesleki Eğitimin Planlanması
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notu öğretim elemanı tarafından sisteme yüklenmektedir. 

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme
3 Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma
5 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma.
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5