Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Hayatında Kariyer Yönetimi | CEK 357 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgütsel kariyer yönetimi ve bireysel kariyer yönetimi ile ilgili faaliyetleri aktarmaktır. Böylelikle öğrencilerin, bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi arasında bağlantı kurmaları da hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği | Kariyer yönetimi ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri, kariyer sorunnları ve çözümleri, yeni kariyer anlayışları ve bireysel kariyer planlama konularıdır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, Teorik Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
2 | Kariyer evrelerini tanımlar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Kariyer engellerini yaş, cinsiyet, medeni hal, sektörler açısından irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Kariyer ve performans yönetimi arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Performans yönetimini tanımlar ve anlatır | Anlatım, | Sınav, |
6 | Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma hayatında birey, kariyere ilişkin temel kavramlar | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
2 | Yaşam evreleri ve kariyer, meslek ve kariyer seçimi | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
3 | Kariyer yönetimi | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
4 | Örgütsel kariyer geliştirme sistemi | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
5 | Kariyerin değişen doğası, yni kariyer yaklaşımları | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç" |
6 | Kariyer sorunları, cinsiyet ve kariyer | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
7 | Bireysel kariyer planlama ve geliştirme uygulamaları | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
8 | kariyer ve performans yönetimi arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılması ve ilişkisel yararlanım | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
9 | Performans değerleme ve performans değerlemeye ilişkin temel kavramlar | "Managing Performance Appraisal Systems" Gordon C. Anderson, İşletmelerde İşgören Performansını Değerlendirme" Edip Örücü, Mehmet Ali Köseoğlu, A Handbook of Personnel Management Practice , Michael Armstrong |
10 | Performans değerleme için amaçların belirlenmesi | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
11 | Değerleme yöneteminin tespit edilmesi, Performans değerleme sisteminin kurulması ve geliştirilmesi | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
12 | Performans değerleme sisteminin uygulanması I | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
13 | Performans değerleme sisteminin uygulanması II | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
14 | Uygulama sonuçları analizi, sistem revizyonu, yeni trendler | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yasemin Özdemir, Kariyer Geliştirme Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, 2019 |
Ders Kaynakları | Serpil Aytaç, Aşkın Keser, Çalışma Yaşamında Kariyer, Umuttepe Yayınları, 2017 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |