Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Sosyal Politika | CEK 251 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Meryem Kaytan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | AB´nin sosyal politika anlayışı ve uygulamaları doğrultusunda Türkiye´nin mevcut durumunu değerlendirmek ve nasıl geliştirilebileceğine ilişkin çözüm stratejileri üretmek. |
Dersin İçeriği | AB´de sosyal politikanın kökenleri, Avrupa Sosyal Modeli, AB-Türkiye ilişkilerinin sosyal politika boyutu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB´nin kuruluş tarihçesi, kuruluş nedenleri ve genişleme süreci hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
2 | AB´nin temel ve yardımcı organları ile karar alma sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
3 | Kuruluşundan günümüze sosyal politikanın AB içerisindekini yerini, önemini ve işlevini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
4 | AB içerisindeki farklı refah rejimlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
5 | AB'de çeşitli sosyal sorunlara yönelik geliştirilen sosyal politikaları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiye-AB ilişkilerinin sosyal politikalar boyutuna ilişkin fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Teorik Ders, Tartışmalı Ders, Ödev, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AB kuruluş tarihçesi ve genişlemesi | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
2 | AB´nin karar alma, yürütme, yargı ve finans organları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
3 | AB´nin danışma organları, karar alma süreci ve AB müktesebatı | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
4 | AB sosyal politikasının tarihsel kökenleri (1970´e kadar olan dönem) | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
5 | AB sosyal politikasının tarihsel kökenleri (1970´den günümüze) | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
6 | AB Anayasa Taslağı ve Lizbon Antlaşmasında Sosyal Politika ve AB´de ortak bir sosyal politikadan söz edilebilir mi? tartışması | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
7 | AB´de İstihdam Politikaları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
8 | AB Çalışma Hayatında Kadın-Erkek Eşitliği | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
9 | Vize | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
10 | AB´de Sosyal Dışlanma ve Yoksulluk | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
11 | AB´de Sosyal Diyalog | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
12 | Türkiye-AB İlişkileri (Geçmişten Günümüze) | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
13 | Müzakere Çerçeve Belgeleri ve AB Sosyal Politkasının Türkiye Sosyal Politikasına yansımaları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
14 | Son İlerleme Raporu ve Sosyal Politika ve İstihdam Faslı | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. |
Ders Kaynakları | Selek-Öz, Cihan (2021), Avrupa Birliğinde Sosyal Politika, Değişim Yayınları, Sakarya. Özcüre, Gürol (2010), Avrupa Birliği’nin Sosyal Politikası ve Türkiye, Derin Yayınları, İstanbul. Ceylan Ataman, Berrin (2010), Türkiye´nin Adaylık Sürecinde Avrupa Birliği İstihdam ve Sosyal Politikası, Siyasal Kitabevi, Ankara. Çelik, Aziz (2008), AB Sosyal Politikası Uyum Sürecinin Uyumsuz Alanı, II. Baskı, Kitap Yayınevi, İstanbul. Koray, Meryem (2005), Avrupa Toplum Modeli, İmge Yayınevi, Ankara. Hekimler, Alpay (2004), AB-Türkiye&Endüstri İlişkileri, Beta Basım, İstanbul. Aykaç, Mustafa ve Zeki Parlak (2003), Tüm Yönleriyle Türkiye-AB İlişkileri, Elif Kitabevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |