Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Çevre Politikaları | SBK 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. SELİN BAŞCAN YÜCE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre ve ekolojik düşüncenin gelişimini, çevre sorunlarının küresel ve uluslar arası boyutta ele |
Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili kavramları, Uluslar arası çevre politikası ve toplantılarının sürdürülebilir gelişmeye etkileri, çevre ile ilgili hükümetler ve hükümet dışı organizasyonlar nezdinde yapılan etkinliklerin Türkiye’de çevre politikasına etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küresel çevre sorunları ve yapısal nedenleri | |
2 | Dünya ekonomileri ve sürdürülebilir kalkınma | |
3 | Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Stockholm’den Rio’ya | |
4 | Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Rio’dan günümüze | |
5 | Uluslararası çevresel işbirliği | |
6 | Uluslararası çevre hukuku | |
7 | Uluslararası çevre politikalarının aktörleri: devletler, devlet dışı aktörler ve uluslararası örgütler | |
8 | Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının temel ilkeleri | |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Küresel çevre sorunlarına ilişkin uluslararası politika alanları: atmosfer, okyanus ve denizler, su kaynakları, biyolojik çeşitlilik ve tehlikeli maddeler | |
11 | İnsan hakları ve çevre hukuku | |
12 | Ekolojik kriz ve güvenlik | |
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ruşen Keleş, Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları |
Ders Kaynakları | Ruşen Keleş, Çevre Politikası, İmge Kitabevi Yayınları Hasan Ertürk, Çevre Politikası, Ekin Kitabevi Yayınları Kemal Görmez, Çevre Sorunları, Nobel Yayın Dağıtım |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|