Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler | ULI 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN KENAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NESRİN KENAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşme sürecini yaşamakta olan günümüz dünyasında, öğrencilerin uluslararası ilişkilerle ilgili kavram ve teoriler ile uluslararası örgütler ve bunların organlarının görevleri ve amaçları konusunda öğrencileri bilgi sahibi olmaları sağlanacak, bölgesel ve global ilişkilerde bilimsel gerçekler dikkate alınarak ülkemizin barışçıl ve müreffeh olarak diğer devlet ve kuruluşlarla ilişkilerini çıkarlarını zedelemeden yürütme zemininin gerekleri ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Uluslararası İlişkiler kavramları ele alınarak, belli başlı uluslararası ilişkiler teorileri kısaca işlenecektir. Devletlerin dış politika ile ilgili gücü, karar alma sistemi, hedefleri, stratejileri başta diplomasi olmak üzere araçları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkilerin temel kavramlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Uluslararası İlişkilerin aktörlerini tanımlar ve onların rollerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Uluslararası sistemde nasıl bir güç dağılımı olduğunu verilere dayanarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Uluslararası ilişkilerin nasıl bir siyasal sistemde cereyan ettiğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Uluslararası sistemdeki güç dağılımı ile devletlerin dış politikaları arasındaki ilişkiyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Dünya sorunlarını, uluslararası hukukun eksiklikleri çerçevesinde analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
7 | Devletlerin dış politika kararlarının şekillenmesinde etkili olan faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
8 | Devletlerin temel dış politika tercihlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler Biliminin Ortaya Çıkışı ve Konusu | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
2 | Uluslararası İlişkilerin Kavramsal ve Kurumsal Çerçevesi | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
3 | Uluslararası İlişkilerin Aktörleri | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
4 | Ulusal Güç ve Dış Politika-I | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
5 | Ulusal Güç ve Dış Politika-II | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
6 | Uluslararası Siyasal Sistem | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
7 | Karar Verme Süreci ve Dış Politika - I | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
8 | Karar Verme Süreci ve Dış Politika - II | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
9 | ARASINAV | |
10 | Devletlerin Dış Politika Stratejileri - I | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
11 | Devletlerin Dış Politika Stratejileri - II | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
12 | Dış Politika Araçları ve Yöntemleri - I | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
13 | Dış Politika Araçları ve Yöntemleri - II | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
14 | Dış Politika Araçları ve Yöntemleri - III | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, |
Ders Kaynakları | Okuma Önerileri: Zeynep Dağı (Edit.), Uluslararası Politikayı Anlamak, Alfa, İstanbul 2006. Arı, Tayyar (2006), Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, Alfa Yayınevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 0 | 10 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |