Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Borçlar Hukuku | CEK 450 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Selin BAŞCAN YÜCE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günlük yaşamın hemen her alnında kaşılaşılan özel hukuka ait borç ilişkilerini genel yönleriyle ele alıp incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste özel hukuk bağlamında borçlar hukuku genel hükümleri anlaşılıp analitik düşünme geliştitilmeye çalışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Borç kavramını tanımlar ve kaynaklarını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Borç türleri ve taraflarını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Borcun doğuşunu, sözleşme kavramını, borcun sona ermesini, borçlu ve alacaklının hak ve yükümlülüklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Haksız eylem ve sebepsiz zenginleşme kavramlarını örneklerle açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Borçların ödenmesi ve ödenmemesinin ortaya çıkaracağı sonuçları analiz eder ve çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Borçlar hukukuna ait bilgileri sosyal yaşamda nasıl kullanacağını somut örneklerle analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Borçlar hukukunun genel olarak hukuktaki yeri, gelişimi, kurumsallaşması ve önemi | Akyiğit, Ercan (2006). Borçlar Hukuku: Genel Hükümler, Sakarya: Sakarya Kitabevi |
2 | Borç kavramı, borcun konusu ve tarafları, Borçlar hukukuna egemen olan ilkeler | Aynı kaynak |
3 | Borç ve Sorumluluk: Sorumluluk kavramı, Tam/Eksik borçlarda sorumluluk (kumar ve bahis borçları, evlenmeye aracılıktan doğan borçlar, ahlaki ödevlerden doğan borçlar, zamanaşımına uğramış borçlar) | Aynı kaynak |
4 | Hukuki işlemden doğan borçlar | Aynı kaynak |
5 | Sözleşme ve kuruluşu | Aynı kaynak |
6 | Sözleşmenin geçerlilik koşulları, Sözleşmenin geçersizliği | Aynı kaynak |
7 | Temsil, Sözleşmenin değişen şartlara uyarlanması | Aynı kaynak |
8 | Haksız fiilden doğan borçlar | Aynı kaynak |
9 | ARASINAV | |
10 | Sebepsiz zenginleşmeden doğan borçlar | Aynı kaynak |
11 | Borçların ifası, borcun yenilenmesi, Alacaklı ve borçlu sıfatlarının birleşmesi | Aynı kaynak |
12 | Takas, Zamanaşımı savunması, İbra | Aynı kaynak |
13 | Alacaklı veya borçlu sayısında fazlalık, şarta bağlı borçlar, cezai şart | Aynı kaynak |
14 | Alacağın temliki, borcun yüklenmesi | Aynı kaynak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şaban Kayıhan, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Seçkin Yayınevi, 2015. |
Ders Kaynakları | Şaban Kayıhan, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Seçkin Yayınevi, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |