Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bütçe | MLY 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN, Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan FAYDALI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Derste devlet bütçesinin teorik açılardan incelenmesi ve öğrencilere Türkiye'de merkezi yönetim bütçe süreci hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca derste Türkiye'de 2021 yılında merkezi yönetim bütçesi kapsamında hayata geçirilen performans esaslı program bütçenin uygulamalı olarak bir değerlendirilmesinin yapılması da hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği; bütçenin tanımı, gelişimi, ilkeleri, teorileri, sistemleri, türleri ve Merkezi Yönetim Bütçesi hazırlama, onaylama, uygulama ve denetim aşamalarının detaylı incelenmesinden oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understanding the Budget Concept and the basic elements of the budget and learning the functions and principles of the budget | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Learning and understanding budget systems and establishing the relationship between budget and plan | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Learning central government budget preparation and implementation | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Having knowledge of public procurement | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Having knowledge about treasury union transactions | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Getting an overview of budget control | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bütçe kavramı ve gelişimi | |
2 | Klasik ve modern bütçe ilkeleri | |
3 | Klasik ve modern bütçe sistemleri | |
4 | Bütçe türleri | |
5 | Türkiye'de merkezi yönetim bütçe kanununun hazırlanması | |
6 | 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun kabulüyle bütçe alanında yaşanan gelişmeler | |
7 | Analitik bütçe sınıflandırılması ve uygulaması | |
8 | Ara sınav | |
9 | Merkezi yönetim bütçesinin mecliste görüşülmesi ve kabul edilmesi | |
10 | Merkezi yönetim bütçesinin uygulanması | |
11 | Kamu harcamalarında ihale süreci | |
12 | Hazine işlemleri | |
13 | Ödenek işlemleri | |
14 | Merkezi yönetim bütçesinin denetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nihat EDİZDOĞAN VE Özhan ÇETİNKAYA (2022). Kamu Bütçesi. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |