Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Robotik II ADA 268 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. Fatih ALBAYRAK,  Öğr.Gör. Mehmet Onur YAĞIR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Python ile nesne yönelimli programlama dilinin temellerini oluşturma. Python dilini kullanarak geliştirme kartlarını ile gerçek zamanlı uygulamalar gerçekleştirmek.

Dersin İçeriği

Geliştirme kartları ile gerçek zamanlı uygulamalar geliştirmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesne yönelimli programlama yapısını Python'da kullanır Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Dosya açma/kapama işlemlerini uygular Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
3 Elektronik devre elemanları ve kartlarıyla gerçek zamanlı projeler gerçekleştirir Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nesne yönelimli programlama
2 Nesne yönelimli programlama
3 Dosya işlemleri
4 Geliştirme kartları
5 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
6 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
7 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
8 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
9 Vize haftası
10 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
11 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
12 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
13 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
14 Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 11 3 33
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 3 3
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5