Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve Öğrenme ADA 256 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ESRİN PALAS
Dersi Verenler Öğr.Gör. ESRİN PALAS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders günümüzde yaygın olarak kullanılmaya başlayan sosyal medyanın eğitimde kullanım alanlarının geliştirilmesi, öğrencilerin mevcut ders içeriklerini sosyal medya ile entegre halde kullanabilecek mesleki ve teknik becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında sosyal medyanın tanıtımı yapılarak, eğitimde kullanım alanları ve sosyal medya ile ilgili öğrenme teorileri sunulacaktır. Günümüzde kullanılan sosyal medya araçları tanıtıldıktan sonra bu araçların öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik içerik geliştirmeleri için kullanması sağlanacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal medyayı tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Sosyal medya türlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Sosyal öğrenme teorilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
4 Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Medya Kavramı, Gelişimi Ve Eğitimle İlişkisi
2 Sosyal Medya Türleri Ve Sosyal Medyanın Yapı Taşları
3 Sosyal Ağlar
4 Sosyal Öğrenme Teorileri
5 Öğrenmenin Biçimleri/ Sosyal Öğrenme
6 E-Öğrenme
7 Sosyal Medya Ve Eğitim Etkileşimi
8 Sosyal Medyanın Temelindeki Öğrenme Yaklaşımları
9 Harmanlanmış Öğrenme
10 Yaşam Boyu Öğrenme - I
11 Yaşam Boyu Öğrenme - II
12 Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Yaklaşımı
13 Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Ortaöğretim Deneyimi
14 Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Myo Deneyimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5