Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Algoritma ve Programlama ADA 109 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayar programlaması ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algoritma ve programlama mantığı bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 C programa dili program geliştirme arayüzünü kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 C programlama dilini kullanarak program oluşturabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 C programlama dilinde dizileri kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
7 C programlama dilinde altprogram yapısını kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
8 C programlama dilinde dosya yapısını kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
9 C programlama dilini kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Programlama, temel kavramlar ve programlama dilleri
2 Algoritma akış şemaları
3 C Programlama dili yapısı (Değişkenler, veri tipleri)
4 Operatörler
5 Seçimli yapılar (if, if/else)
6 Seçimli yapılar (if, if/else)
7 Döngüler
8 İç içe döngüler
9 Diziler (Tek boyutlu)
10 Diziler (Çok boyutlu)
11 Fonksiyonlar
12 Sıralama Algoritmaları
13 Arama algoritmaları
14 Dosyalama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5