Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II ATA 102 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALUK SELVİ
Dersi Verenler Prof.Dr. HALUK SELVİ, Öğr.Gör. CEMİLE EBRU SAYGI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersle öğrencilerin Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecini öğrenmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak dersin bir diğer amacı da öğrencilere Atatürk’ün siyasi ve sosyal alanlardaki devrimlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev, Sınav,
4 Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 TBMM’nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 Milli Mücadelenin zorluklarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
7 Sevr Anlaşmasının neler getirdiğini tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
8 Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı ve özellikleri
2 Meclisin ilk faaliyetleri ve ilk kanunlar
3 Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli mücadelede basın
4 Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi
5 Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu
6 Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, ilk işgaller ve milli ordular
7 Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları
8 Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi
9 ARA SINAV
10 Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz
11 Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Atatürk dönemi Türk dış politikası
12 Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda devrimler
13 Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık)
14 Atatürk İlkeleri (Laiklik, Devletçilik, Devrimcilik)
Kaynaklar
Ders Notu http://www.aiit.sakarya.edu.tr/
Ders Kaynakları Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967.Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990.
Mehmet Alpargu-İsmail Özçelik-Nuri Yavuz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2003. “Atatürk” maddesi, İslam Ansiklopedisi, Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1990.
Atatürk İnkılabı, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990.
Atatürkçülük, I, II, III, Genelkurmay Başkanlığı, Ankara, 1983.
Ergün Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir, 1987.
Afet İnan, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara, 1998.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
17 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
18 Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi
19 Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
20 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
21 Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
22 Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
23 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
24 Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme
25 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
26 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
27 Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
28 lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
29 Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
30 Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
31 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
32 Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
33 Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme
34 Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme
35 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 67
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,68
Dersin AKTS Kredisi 2