Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Oyun CGP 108 2 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde oyun gelişimi ve eğitimi ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve hareket temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir.

 

Dersin İçeriği

Oyunun tarihsel gelişimi, oyunun tanım ve özellikleri, okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemi, oyun kuramları, gelişime bağlı oyun aşamaları, oyun çeşitleri ve özellikleri, oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, oyun materyallerinin ideal özellikleri ve materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken özellikler,oyun saatinin planlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, eğitsel amaçlar doğrultusunda oyun ve yaratıcı materyal geliştirme, oyun yolu ile uyumsuz çocuklarda davranış değişikliği yaratma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oyun Tanımı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Oyunun Tarihçesi Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Kuramcılara Göre Oyunun Gelişimi Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Oyun Çeşitleri ve Özellikleri Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Oyunun Eğitimdeki Yeri ve Önemi
6 Okul Öncesi Dönemde Oyun
7 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatlerinin Planlanması
8 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatlerinin Planlanması
9 Ara Sınav
10 Eğitimi Güç ve Uyumsuz Çocuklara Oyun Öğretme Teknikleri
11 Eğitimi Güç ve Uyumsuz Çocuklara Oyun Öğretme Teknikleri
12 Eğitsel Amaçlar Doğrultusunda Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme
13 Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme
14 Okul Öncesi Çocuklarına Yönelik Oyun Geliştirme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oyun tanımı Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
2 Oyunun tarihçesi Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
3 Kuramcılara göre oyunun gelişimi Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
4 Oyun çeşitleri ve özellikleri Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
5 Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
6 Okul öncesi dönemde oyun Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
7 Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanması Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
8 Okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatlerinin planlanması Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
9 ARA SINAV
10 Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme teknikleri Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
11 Eğitimi güç ve uyumsuz çocuklara oyun öğretme teknikleri Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
12 Eğitsel amaçlar doğrultusunda okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
13 Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
14 Okul öncesi çocuklarına yönelik oyun geliştirme Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. AnkaraOkul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
 

Okul Öncesi Eğitimde Oyun- Edt. Prof.Dr. Ayşe Belgin Aksoy. Hedef Yayınları. Ankara

Okul Öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak(2003) Poyraz, H. Anı Yayıncılık, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 25 25
Final 1 25 25
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Proje / Tasarım 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5