Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Bilim ve Teknoloji CGP 123 1 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel Süreç Becerileri Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Temel Bilim Alanları Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Yöntem ve Teknikler Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası,
5 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Eğitimde Teknolojinin Önemi Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
8 Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
11 Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
13 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
14
15
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken Çocukluk Döneminde Bilim Eğitimi Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
2 Bilimsel Süreç Becerileri Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
3 Temel Bilim Alanları Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
4 Yöntem ve Teknikler Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
5 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
6 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
7 Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
8 Eğitimde Teknolojinin Önemi Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
9 Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
10 Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
11 Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
12 Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
13 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
14 Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Final 1 12 12
Ödev 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 48 48
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3