Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Eğitime Giriş, İlke ve Yöntemler CGP 110 2 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin okul öncesi eğitimi, okul öncesi eğitimi kurumu hakkında temel konularda bilgi edinmesini sağlamaktır. 

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitimi tanımı, önemi, ilkeleri, Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk, okul öncesi eğitim, Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri, gereksinimleri, Okul öncesi eğitimi temel alan yaklaşımlar, Okul öncesi öğretmenin özellikleri, Okul öncesi çalışanlarının özellikleri, Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, Okul öncesi eğitimi programları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul öncesi eğitiminin temel kavram ve bilgilerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Okul öncesi öğretmenin ve çalışanlarının özelliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Okul öncesi kategorisindeki farklı yaş çocuklarının özelliklerini ve gereksinimlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Yerel ve küresel bağlamda okul öncesi eğitimdeki yeni trendleri ve güncel meseleleri tartışabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Farklı program yaklaşımları ile ilgili bilgi ve fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel mekan özelliklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Çocukların gelişime uygun öğrenme deneyimleri hazırlar ve kurgular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş – Dersin tanıtılması kaynaklar ile ilgili bilgi verilmesi
2 Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları, ilkeleri
3 Erken Çocukluk Eğitiminin Felsefi Temelleri
4 Türkiye'de ve Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi
5 Dünya'da okul öncesi eğitimin gelişimi ve okul öncesi eğitim kurumu örnekleri
6 Erken Çocukluk Eğitiminde Kurum Çeşitleri, Yönetmelikler ve Personel
7 Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri
8 Erken Çocukluk Dönemi Programları
9 Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Ortamları
10 Yarıyıl içi sınavı
11 Okul öncesi eğitiminde kullanılan temel modeller, yaklaşımlar
12 Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Eğitimi ve Katılımı
13 Okul öncesi öğretmeninin,niteliği ve öğretmen yetiştirme
14 Okul öncesi eğitimde rehberlik ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Balat, G. U. (2010) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Pegem, Ankara.

Haktanır, G. (2008) Okul Öncesi Eğitime Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4