Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar II CGP 205 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel gereksinimli bireylerin gelişim özelliklerine yönelik bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, ; görme engelli bireylerin özellikleri; işitme engeli olan bireylerin özellikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Görme engelli bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 İşitme engeli olan bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5
6
7
8
9
10
11
12
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dil ve dil gelişimi, Dilin fizyolojik temelleri
2 Dil ve konuşma bozukluğunun tanımı, temel kavramları
3 Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
4 Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
5 Yaygın gelişimsel bozukluklarının tanımı, temel kavramları
6 Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
7 Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
8 Görme engelliliğin tanımı, temel kavramları
9 Görme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
10 YIL İÇİ SINAV
11 Görme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
12 İşitme engelliliğin tanımı, temel kavramları
13 İşitme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
14 İşitme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]Özel Eğitime Giriş(2005)Atilla Cavkaytar, İbrahim H. Diken,Kök Yayınevi,Ankara

[2] Görme Yetersizliği Olan Çocuklar, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş(2003)Tuncer,Tuba Edit; A.Ataman, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara

[3] İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Temel İlkeler(1999)Mesude ATAY,Özgür Yayınları,İstanbul

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 video1273008506 1. ders ve 2. ders 85,28 MB
1 video1018517887 2. ders 91,49 MB
2 video1152899964 76,78 MB
2 video1306503026 86,8 MB
3 video1518381472 83,98 MB
3 video1664731637 113,01 MB
0 1. hafta ders notları 1. Özel Eğitime Giriş Tarihi 0,82 MB
0 2. 3. hafta ders notları Kaynaştırma ve BEP 1,5 MB
0 4. hafta ders notları Çocuk Ve Aile 0,85 MB
0 Görme Yetersizliği olan bireyler 7. hafta 2,43 MB
0 İşitme Yetersizliği olan Bireyler 5 ve 6. hafta 2,81 MB
0 Otizm Spektrum Bozukluğu Otizm Spektrum Bozukluğu 0,56 MB
0 Dil ve Konuşma Bozukluğu Dil ve Konuşma Bozukluğu 0,96 MB
0 DEHB DEHB 0,63 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek X
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek X
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak X
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak X
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. X
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak X
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak X
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. X
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. X
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. X
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4