Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkili ve Güzel Konuşma OPT 205 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Etkili ve güzel konuşma ile ilgili temel bilgi ve becerileri öğrenir.
Dersin İçeriği Cümleler(söz akımı), Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları, Metin okuma çalışmaları, Metinde anlam ayrıklığı, Söz akımında dikkat edilecek noktalar, Anlatım, anlatıma hazırlık, Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri, Açıklık, Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar, İmge, imge ile ilgili alıştırmalar, İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar, Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar, Hareket ve taklit
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Cümleler(söz akımı) ve Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Metin okuma çalışmaları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Metinde anlam ayrıklığını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Söz akımında dikkat edilecek noktaları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Anlatım, anlatıma hazırlık aşamalarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Anlatım alıştırmalarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Üslup, üslup çeşitleri ve Açıklık nedir? öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
9 İmge, imge ile ilgili alıştırmalar öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
10 İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
11 Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
12 Hareket ve takliti öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Cümleler (söz akımı)
2 Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları
3 Metin okuma çalışmaları
4 Metinde anlam ayrıklığı
5 Söz akımında dikkat edilecek noktalar
6 Anlatım, anlatıma hazırlık
7 Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri
8 Açıklık
9 Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar
10 Yıl içi sınavı
11 İmge, imge ile ilgili alıştırmalar
12 İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar
13 Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar
14 Hareket ve taklit
Kaynaklar
Ders Notu [1] Akbayır, Sıddık; Dil ve Diksiyon, Akçağ Yayınları, 2003, Ankara.
Ders Kaynakları [2] Apuhan, Recep; Şükrü; İnsan İlişkilerinde En Etkili Davranışlar, Timaş Yayınları, 2003, İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4