Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi II CGP 112 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı Çocuk gelişi ile ilgili temel kavramların öğretilmesidir.
Dersin İçeriği Çocuğun gelişimiyle ilgili kavramlar, ilkeler, Doğum öncesi gelişimin özellikleri,Yeni doğan bebeğin özellikleri,Dil gelişimi,Dil gelişimi etkileyen faktörler,Dil gelişimi ile ilgili sorunlar,Duygusal gelişim ve Duygusal gelişimi etkileyen faktörler,Duygusal gelişimle ilgili sorunlar,Sosyal gelişim,Sosyal gelişime etki eden faktörler,Cinsel gelişim,Cinsel gelişime etki eden faktörler,Cinsel gelişimle ilgili sorunlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuğun gelişimiyle ilgili kavramlar, ilkeleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Doğum öncesi gelişimin özellikleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Yeni doğan bebeğin özellikleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Dil gelişimi, Dil gelişimi etkileyen faktörler ve Dil gelişimi ile ilgili sorunları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Duygusal gelişim, Duygusal gelişimi etkileyen faktörleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Duygusal gelişimle ilgili sorunları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Sosyal gelişim ve Sosyal gelişime etki eden faktörleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Cinsel gelişim, Cinsel gelişime etki eden faktörler ve Cinsel gelişimle ilgili sorunları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dil Gelişimi ile ilgili kavramlar (Dil Gelişim evreleri) [1] Sayfa:96-108
2 Dil Gelişimi-1 ( Dil Gelişimi Neden Önemlidir? Dil Problemleri. Ailelerin ve Öğretmenlerin Dikkat Etmesi Gerektiği Noktalar. [1] Sayfa:108-111
3 Dil Gelişimi-2 (Dil Gelişimi Görevleri ve Dil Egzersizleri ve Etkinlikleri ) [1] Sayfa:111-119
4 Dil Gelişimi- 3 (Dil Gelişimi sorunları) [1] Sayfa:119-127
5 Dil Gelişimi -4 Otistik Ve Down Çocuklarda Dil Gelişimi Belirtiler Neler Yapılabilir? [1] Sayfa:127-139
6 0-2 yaş sosyal/ duygusal gelişim ve sosyal duygusal gelişime etki eden faktörler [1] Sayfa:139-146
7 2-6 yaş çocuklarda sosyal/ duygusal gelişim-1 ve sosyal duygusal gelişime etki eden faktörler [1] Sayfa:146-155
8 2-6 yaş çocuklarda sosyal/ duygusal gelişim-2
9 Ara sınav- Vize [2] Sayfa:129-133
10 Ahlak Gelişimi -1 [2] Sayfa:133-147
11 Ahlak Gelişimi -2 [2] Sayfa:147-153
12 Yaşa göre cinsel gelişim. Cinsel gelişime etki eden faktörler. [2] Sayfa:153-161
13 Cinsel gelişimle ilgili sorunlar, [2] Sayfa:161-167
14 Cinsel Kimlik ve cinsel gelişim [2] Sayfa:167-173
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1]Okul Öncesi Çocuğun Gelişimi ve Eğitimi(2007)Erdal Budak ve Ahmet Akbaş,Pozitif Yayn. İstanbul
[2]Çocuğun Gelişiminde Okul Öncesi Eğitim (2001)Fahrettin TOS,Kariyer Yayınları İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 90
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4