Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klavye Teknikleri | MYO 143 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK SEYMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere on parmak klavye kullanabilme yeteneği kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Q klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, |
4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sözlü Sınav, |
14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar ve klavye kavramları ve 10 parmak klavye kullanmanın faydaları | |
2 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | |
3 | Microsoft word yazı programının kullanımına yönelik küçük ipuçları | |
4 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | |
5 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | |
6 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | |
7 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | |
8 | Klavyede rakamlar ve sembollerin kullanımı | |
9 | Serbest hızlı yazı yazma çalışmaları | |
10 | Ara sınav | |
11 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | |
12 | İş yazıları örnekleri hazırlama | |
13 | Tablo ve şekilli metin yazma | |
14 | Yabancı dilde metin yazma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |