Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidroterapi | FZY 115 | 1 | 2 + 1 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KADRİ ER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KADRİ ER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin hidroterapi ve balneoterapi ile ilgili temel kavramlar ve tanımları, hidroterapi endikasyonları ve kontraendikasyonlarını, hidroterapi yöntemlerini, balneoterapi yöntemlerini, kaplıca sularının özelliklerini, kaplıca tedavisi ve uygulama yöntemlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Bu ders Hidroterapinin tanımı,suyun fizyolojik etkileri, hidroterapi yöntemleri, hidroterapinin tehlike ve komplikasyonları ,daldırma banyoları,ılık banyolar,zıt banyolar, mekanik uyarı ile su uygulamaları, havuz tedavisinin fizyolojik etkileri, havuz tedavisi ve su içi egzersiz yöntemleri, balneoterapi yöntemleri, kaplıca tıbbı ve kaplıcalarda hijyen, peloidoterapi, içme kürleri, yaşlılıkta balneoterapi ve kaplıca tedavisi, romatizmal hastalıklarda kaplıca tedavisi, Türkiye’de balneoterapi konularını kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Su içi egzersiz yöntemlerini sayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kaplıca tedavisinin etkilerini tanımlayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Suyun fizyolojik etkilerini ve su ile ilgili kanunları açıklayabilecektir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
4 | Hidroterapi ve balneoterapi yöntemlerini ve etkilerini açıklayabilecektir | Anlatım, | |
5 | Hidroterapi ve balneoterapinin endikasyon ve konraendikasyonlarını sayabilecektir | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı,giriş,amaç,öğrenim hedefleri | |
2 | Hidroterapinin tanımı,suyun fizyolojik etkiler | |
3 | Hidroterapi yöntemleri hidroterapinin tehlike ve komplikasyonları | |
4 | Suyun Özellikleri | |
5 | Su İçerisinde Bulunmanın Vücut Sistemlerine Etkisi | |
6 | Rehabilitasyon Havuzunun Özellikleri | |
7 | Su İçi Değerlendirmeler | |
8 | Su İçi Aktivite ve Egzersiz Yöntemleri | |
9 | Halliwick Tekniği, On Adımlı Program ve Suya Özel Terapi | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Bad Ragaz Halka Yöntemi | |
12 | Balneoterapi Yöntemleri | |
13 | Çeşitli Problemlerde Akuaterapi | |
14 | Çeşitli Problemlerde Akuaterapi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nafiz Akman, Özgür Sürenkök. Hidroterapi ve akuatik rehabilitasyon. Haberal Eğitim Vakfı, 2006 Hülya Yücel. Su içi rehabilitasyon Hipokrat yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | |||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |