Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşyeri Uygulaması MYO 291 4 0 + 20 10 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. NESRİN ŞENTÜRK AYDINLI, Öğr.Gör. YILDIZ YENER, Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Öğr.Gör. EBRU MİHRİBAN GÜVEN, Öğr.Gör. ENES KARA, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kamu veya özel kuruluşlardaki üretim ve hizmet süreçlerini işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirmek ve bilgilerini pekiştirmek. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin takdimi–3+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9 Öğrencinin ara rapor sunumu
10 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 4 4 16
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 249
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,96
Dersin AKTS Kredisi 10