Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortepedik Rehabilitasyon | FZY 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ENES KARA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ENES KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve kas-iskelet sistemi bozukluklarına yol açan patolojilerin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Temel tanım ve kavramlar; Kırıklar; Fraktür sonrası rehabilitasyon yaklaşımları; Eklem patolojileri; Sinir-tendon vb lezyonlar; Ortopedik lezyonların klinik muayenesi; Ortopedik tedavi yöntemleri; Bandaj uygulama teknikleri; Fonksiyonel yapının yeniden kazandırılmasında komplikasyonlar; Komplikasyonların önlenmesi; Örnek uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kırık tanımı ve tedavi yöntemlerini açıklayabilecektir.. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Yumuşak doku travmalarını açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Omuz, dirsek, el-el bileği patolojilerini açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Servikal, torakal ve lomber bölge patolojilerini karşılaştırabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Ayak- ayak bileği, diz ve kalça patolojilerini açıklayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminoloji, temel kavramlar | |
2 | Kırık tanımı, oluşumu, bulguları | |
3 | Kırık tipleri ve sınıflandırılması | |
4 | Kırık iyileşmesi ve tedavi yöntemleri | |
5 | Kırık komplikasyonları fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | |
6 | Yumuşak doku travmaları fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | |
7 | Omuz patolojileri fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | |
8 | Dirsek patolojileri fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | |
9 | El-el bileği patolojileri fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Servikal bölge patolojileri fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları | |
12 | Torakal ve lomber bölge patolojiler fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | |
13 | Kalça patolojileri ve Diz patolojileri fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları. | |
14 | Ayak-ayak bileği patolojileri fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |