Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Sağlığı FZY 116 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, ÜMİT İPEKSOY, SELİN TUNALI ÇOKLUK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinin sunumunda sağlık kurumları için gerekli olan halk sağlığı bilgi ve becerisi ile donatılmış nitelikli insan gücü yetiştirilmesi

Dersin İçeriği

Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri, Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri, Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma, Bağışıklama, İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı, İş sağlığı ve meslek hastalıkları, Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri, Aile planlaması ve hizmetleri, Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri, Ergen sağlığı ve hizmetleri, Yaşlı sağlığı ve hizmetleri, Ruh sağlığı ve hizmetleri, Tıbbi atık yönetimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sağlık kavramının ne olduğu ve temel sağlık hizmetleri öğrenilir. Anlatım, Sınav,
2 Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri öğrenilir. Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yollarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Çevre sağlığının insan yaşamındaki yerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Meslek hastalıklarını öğrenir ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Anne ve çocuk sağlığı hakkında bilgi sahibi olur, aile planlamasını ve önemini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Okul dönemi çocuk sağlığı ve ergen sağlığı konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
8 Yaşlı sağlığı, yaşlılık dönemi hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
9 Toplum ruh sağlığı ve iyileştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
10 Sağlık çalışanı olarak tıbbi atık yönetimini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık kavramı ve temel sağlık hizmetleri
2 Türkiye de sağlık politikaları ve sağlık hizmetleri
3 Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma
4 Bağışıklama
5 İnsan - çevre ilişkisi ve çevre sağlığı
6 İş sağlığı ve meslek hastalıkları
7 Anne ve çocuk sağlığı hizmetleri
8 Aile planlaması ve hizmetleri
9 Okul dönemi çocuk sağlığı ve hizmetleri
10 Yıl içi Sınavı
11 Ergen sağlığı ve hizmetleri
12 Yaşlı sağlığı ve hizmetleri
13 Ruh sağlığı ve hizmetleri
14 Tıbbi atık yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Güler, Ç., Akın, L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ankara; Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
2) Erciş B. (2009). Halk Sağlığı Hemşireliği. Ankara; Göktuğ Yayıncılık.
3) Dirican, R., Bilgel, N. Halk Sağlığı, 2.Basım, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa, 1993.
4) Erci B (Ed). Halk Sağlığı Hemşireliği, Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4