Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler Planlaması ve İletişim Yönetimi IHR 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Teori ve pratiğin birlikte yürütüldüğü bu derste halkla ilişkiler planlaması ve aşamalarının kavratılması temel amacı oluşturur.
Dersin İçeriği Halkla ilişkiler planlaması ve aşamaları ile medya araçları ve medya ilişkileri, kurumsal iletişim, algı yönetimi ve ikna
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkiler planlamasının aşamalarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Halkla ilişkiler kampanyalarında kullanılacak medya araçlarını sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Halkla İlişkiler ve medya ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitleyi belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Durum analizi yapar. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
7 Algı yönetim ve iknanın unsurlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
8 Kurumsal iletişimi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
9 Halkla ilişkiler kampanyalarında bütçeleme ve kaynak kullanımın öneminin farkındadır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Halkla ilişkilerde planlama-I
3 Halkla ilişkilerde planlama-II
4 Bilgi yönetimi-I
5 Bilgi yönetimi-II
6 Etkin karar alma-I
7 Vize
8 Etkin karar alma-II
9 Stratejik yönetim-I
10 Stratejik yönetim-II
11 Stratejik iletişim yönetimi-I
12 Stratejik iletişim yönetimi-II
13 Proje Sunumları - I
14 Proje Sunumları - II
Kaynaklar
Ders Notu İrfan Erdoğan (2008), Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara.
Ders Kaynakları Jack Z. Sissors ve Lincoln Bumba (1989). Advertising Media Plannig, NTC Business Books
Alison Theaker ( 2012). The Public Relations Handbook, Routledge
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 15
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6