Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamuoyu Araştırmaları ve Spss Uygulamaları | IHR 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Berkay Buluş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders iletişim bilimlerinde kullanılan kamuoyu araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlar. Anket formu hazırlanması ve uygulanması süreçlerini içerir. |
Dersin İçeriği | Kamuoyu araştırması nedir? Niçin önemlidir? Kaç tür kamuoyu araştırması vardır? Anket sorularının hazırlanması ve örneklem seçimi, anketin uygulanması, verilerin işlenmesi, analiz ve raporlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma türlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Sosyal araştırmalarda yöntem ve teknikleri bilir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Kamuoyu araştırmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Örnek bir kamuoyu araştırması tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | SPSS ile veri analizi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve ders tanıtımı | |
2 | Temel Kavramlar (araştırma, yöntem, teknik, veri analizi, sosyal istatistik) | |
3 | Araştırma Türleri (Pazar araştırmaları, Kamuoyu araştırmaları ve Bilimsel araştırma) | |
4 | Kamuoyu araştırmaları | |
5 | Araştırma tasarımı ve araştırmanın aşamaları (bir araştırma nasıl yapılır?) | |
6 | Kamuoyu araştırmalarında yöntem ve teknikler | |
7 | Uygulamalı bir kamuoyu araştırması | |
8 | Sosyal istatistiğe giriş | |
9 | Ara Sınav | |
10 | SPSS Programı, Verilerin Kodlanması | |
11 | T-testi, Anova | |
12 | Ki-kare | |
13 | Regresyon analizi | |
14 | Faktör analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Metin Işık, Kamuoyu araştırmaları ders notları, 2023 |
Ders Kaynakları | 1- Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper, Kamuoyu Araştırmaları, Eğitim Akadem 2- Türker Baş, Anket, Seçkin Yayınevi, 2003
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | ||||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | ||||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | ||||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | ||||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | ||||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | ||||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |