Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamuoyu Araştırmaları ve Spss Uygulamaları IHR 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Berkay Buluş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders iletişim bilimlerinde kullanılan kamuoyu araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlar.  Anket formu hazırlanması ve uygulanması süreçlerini içerir. 

Dersin İçeriği

Kamuoyu araştırması nedir? Niçin önemlidir? Kaç tür kamuoyu araştırması vardır? Anket sorularının hazırlanması ve örneklem seçimi, anketin uygulanması, verilerin işlenmesi,  analiz ve raporlama. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma türlerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Sosyal araştırmalarda yöntem ve teknikleri bilir. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Kamuoyu araştırmalarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Örnek bir kamuoyu araştırması tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 SPSS ile veri analizi yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel giriş ve ders tanıtımı
2 Temel Kavramlar (araştırma, yöntem, teknik, veri analizi, sosyal istatistik)
3 Araştırma Türleri (Pazar araştırmaları, Kamuoyu araştırmaları ve Bilimsel araştırma)
4 Kamuoyu araştırmaları
5 Araştırma tasarımı ve araştırmanın aşamaları (bir araştırma nasıl yapılır?)
6 Kamuoyu araştırmalarında yöntem ve teknikler
7 Uygulamalı bir kamuoyu araştırması
8 Sosyal istatistiğe giriş
9 Ara Sınav
10 SPSS Programı, Verilerin Kodlanması
11 T-testi, Anova
12 Ki-kare
13 Regresyon analizi
14 Faktör analizi
Kaynaklar
Ders Notu

Metin Işık, Kamuoyu araştırmaları ders notları, 2023

Ders Kaynakları

1- Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper, Kamuoyu Araştırmaları, Eğitim Akadem 

2- Türker Baş, Anket, Seçkin Yayınevi, 2003

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir.
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir.
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar.
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder.
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder.
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır.
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur.
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser.
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 15 15
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,32
Dersin AKTS Kredisi 6