Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | YBP 116 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerimize toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini desteklemek amacıyla toplumsal bilincin uygulmalı olarak kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Toplum ve toplumla ilgili kavramları benimsemek Gönüllük esasına bağlı olmak şartı iile topluma hizmet anlayışı ile uygun kurumlarda resmi izinler doğrultusundsa gönüllü olarak aktif görev almak.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Topluma hizmet uygulamalarını ve bunlarla ilgili kurumları açıklar | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
2 | Okul ve sosyal çevre ilişkisini kurar. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
3 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sınav, |
4 | Toplumsal sorunları fark eder bunları çözmek için çözüm yolları ortaya koymaya çalışır ve proje şeklinde tasarlayıp uygular | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Farklı sosyal modelleri ve yaşantı şekillerini kavramasının artması sonucunda öğrencinin yaşantısını zenginleştiren, başkalarını düşünen bir tutum geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
6 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sınav, |
7 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sınav, |
8 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
9 | Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermek için gönüllülük ilkesini ve bu konudaki becerilerini geliştirir | Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Portfolyo, Proje / Tasarım, Sınav, |
10 | Öğrenci kendindeki kazanımları farkeder | Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, Sınav, |
11 | Proje ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıları organize eder. | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
12 | Proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıların düzenlenmesini sağlar. | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
13 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Portfolyo, Proje / Tasarım, Sınav, |
14 | Projenin süreç ve sonuçlarını değerlendirerek raporları hazırlar ve sunar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, Portfolyo, Proje / Tasarım, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi | |
2 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi | |
3 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması | |
4 | planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirme | |
5 | Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama | |
6 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
7 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
8 | Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
9 | planlanan sınıf projesini uygulayıp konuyla ilgili kazanımların incelenmesi değerlendirmesi. Faaliyet alanı belirlenen öğrencinin haftalık faaliyet değerlendirme takibinin yapılması | |
10 | ara sınav | |
11 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
12 | Kampanya ya da proje çalışmalarının sürdürülmesi ve bilimsel toplantıların takibinin yapılması ve tespit edilen toplantıya katılmak için girişimde bulunmak | |
13 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması | |
14 | Tamamlanan proje çalışmalarının süreç ve sonuç raporlarına dair dair sunumlarının yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
12 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |