Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görme Optiği | OPT 203 | 3 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHMUT ATUM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHMUT ATUM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri görme optiği, refraksiyon, mercekler, kontakt lensler ve optik cihazlar hakkında önlisans düzeyinde bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | OPTİK İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER, GÖZ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ, İNSAN GÖZÜNÜN OPTİK SİSTEMİ, görme yolları, IŞIK REAKSİYONU, RENKLİ GÖRME, GÖRME KESKİNLİĞİ ÖLÇÜMÜ, GÖRME KESKİNLİĞİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER, EMETROPİ - AMETROPİ, MİYOPİ, HİPERMETROPİ, ASTİGMATİZMA, PRESBİYOPİ , SİKLOPLEJİ, REFRAKSİYON KUSURLARININ ÖLÇÜLMESİNDE OBJEKTİF YÖNTEMLER, SKİYASKOPİ, REFRAKSİYON KUSURLARININ ÖLÇÜLMESİNDE SUBJEKTİF YÖNTEMLER, MİYOPİNİN GÖZLÜKLE DÜZELTİLMESİ, HİPERMETROPİNİN GÖZLÜKLE DÜZELTİLMESİ, ASTİGMATİZMANIN GÖZLÜKLE DÜZELTİLMESİ, ANİZOMETROPİ, PRESBİYOPİNİN GÖZLÜKLE DÜZELTİLMESİ, REFRAKSİYON KUSURLARININ LAZER İLE DÜZELTİLMESİ, REFRAKSİYON KUSURLARININ CERRAHİ YÖNTEMLER İLE DÜZELTİLMESİ, REFRAKSİYON KUSURLARININ KONTAKT LENS İLE DÜZELTİLMESİ, PRİZMATİK CAMLARIN KULLANIMI, AZ GÖRENLERE YARDIM. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gözün optik sisteminin öğrenilmesi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Gözün refraktif durumu bilir | Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Görme ile ilgili kusurları bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
4 | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, | Sınav, | |
5 | Altı Şapka, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Sınav, | |
6 | Örnek Olay, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optik ile ilgili genel bilgiler | |
2 | İnsan gözünün optik sistemi | |
3 | Işık reaksiyonu, renkli görme | |
4 | Görme keskinliği ölçümü | |
5 | Görme keskinliğini etkileyen faktörler | |
6 | Emetropi – ametropi | |
7 | Miyopi hipermetropi astigmatizma presbiyopi | |
8 | Siklopleji | |
9 | Refraksiyon kusurlarının ölçümünde objektif yöntemler | |
10 | Arasınav | |
11 | Miyopinin hipermetropinin astigmatizmanın gözlükle düzeltilmesi | |
12 | Anizometropi | |
13 | Prizmatik camların kullanımı | |
14 | Az görenlere yardımcı materyaller. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Miller D. Optics and refraction. In: Yanoff M, Duker JS. Ophthalmology. London: Mosby; 1999. 2- GÖRME OPTİĞİ VE REFRAKSİYON YAZAR: Doç. Dr. Ahmet ÖZER |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |