Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göz Fizyolojisi | OPT 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | ALİ ALTAN ERTAN BOZ, Arş.Gör. KÜBRA ÖZATA GÜNDOĞDU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Göz fizyolojisinin genel kavramlarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Orbita, Göz kapakları ve kapak bezleri,Gözyaşı sistemi, Konjunktiava,Bulbus okul, Kornca ve sklera,Korneaskleral limbus, Uvca (Koroidea, silier cisim iris vepupilla),Retina, Gözün boşlukları (ön kamara, arka, vitrecus boşluğu merz),Gözdışı kasları, (Oblik kaslar), Gözün sinirleri (ll,lll,lV,V,l ve Vll. Kafa çiftleri, Otanom Sinir Sistemi),örme yolları, Kornea, Gözyaşı,Humör akoz, Lens, Vitrecus,Ara sınavRetina, (genel metabolizma ve görme fotokimyası), Görme Mekanizmasi adaptasyonu,Işığa adaptasyon, Renkli görme, Retinanın nöral aktivitesi)Rinokular görme ve uzay persepsiyonu (Retinal korrespondans, Sensuriel tuzyon, Horoptal, Fizyolojik diplopi, Supresyon, Panum alanı, Stercopsis),Rinokular görme ve uzay persepsiyonu (Retinal korrespondans, Sensuriel tuzyon, Horoptal, Fizyolojik diplopi, Supresyon, Panum alanı, Stercopsis),Hayal oluş mekanizmaları, (Refraksiyon, Refraktif yüzeyler, Refraksiyon hatası, Akomodasyon),Esktraoküler mekanizmalar, (Dupsiyon, Varsiyon, Verjans). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gözün ve ilgili yapıların anatomik ve fizyolojik işlevlerini tanıma | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Gözün ana bileşenleri, gözle ilgili yapılar tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Gözün anatomik yapısıyla görme süreci arasındaki ilişki açıklayabilme | Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Göz sinir sistemi ve bazı ana göz hastalıklarının sebeplerini ve belirtilerini açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Renkleri görmenin mekanizmasını öğrenme | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görme sistemine giriş | |
2 | Gözün yardımcı yapıları. | |
3 | İç ve dış göz kaslarını öğrenme | |
4 | Göz yuvarlağının yapısal ve işlevsel bileşenlerini öğrenme | |
5 | Korneayı, göz akını, gözbebeğini ve damar tabakasını anlama. | |
6 | Boşluları ve suyukları anlama. | |
7 | Göz merceğini öğrenme | |
8 | Uyumu anlama, Retinayı anlama | |
9 | Göz yuvarlağının optik özelliklerini öğrenme. | |
10 | Arasınav | |
11 | Kırılmayla ilgili hataları anlama. | |
12 | Görme sürecini öğrenme. | |
13 | Görmenin sinir sistemini anlama. | |
14 | Gözün sık rastlanan sıkıntılarını bilme, Genel olarak görsel algılamayı anlama. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi Yazar Doç. Dr. Hikmet Başmak Eskişehir Osmangazi Üniversitesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |