Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bilimleri İAY 114 2 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ŞENAY KESİM
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU, Öğr.Gör. TALHA ZAFER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sosyoloji, Psikoloji, Sosyo-psikoloji gibi disiplinler hakkında bilgi verildikten sonra insan davranışlarını anlamaya ve yorumlamaya yönelik bilgiler aktarılacaktır. Derslerimizde ele alınacak konular ana başlıklarıyla; Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, rol, statü, haberleşme, tutumlar, öğrenme, kişilik, gruplar olarak sıralanabilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 2) Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 3) Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 4)Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 5)Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetim Süreci ve Davranış Bilimlerinin yönetim sürecindeki yeri, Davranış Bilimlerini oluşturan bilim dalları
2 Davranış Bilimlerinin İncelendiği sistemler, Davranış Bilimlerinin Etkilendiği Çağdaş Yaklaşımlar
3 Algılama ,Algılama Hataları
4 Atfetme Süreci ve Hataları
5 Tutumlar, Tutum oluşumu ve tutumu oluşturan faktörler, Tutum değiştirme
6 Öğrenme Teorileri ve Çeşitleri
7 Öğrenme İlkeleri ve Stratejileri
8 Örgütte Birey ve Kişilik, Kişilik Teorileri
9 Örgütsel Davranışı Etkileyen Kişilik Özellikleri
10 Yıl içi Sınavı
11 Güdü Çeşitleri ve İş Tatmini
12 Grup Çeşitleri ve Grup Karar Verme Teknikleri
13 Kültür kavramı ve tanımı, Özellikleri, Kültürü etkileyen faktörler
14 Davranış bilimleri ile ilgili güncel konular (Mobing, kurumsal bağlılık vb.)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]Eren.Erol,Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi,Beta Yayım, 2008
[2]OKTAY, Mahmut; Davranış Bilimlerine Giriş, Der Yayınları, 2007

[3]Tutar,Hasan, Davranış Bilimleri, Seçkin Yayınları,2013 

[4]Yılmazer Aydın; Eroğlu Cemal; Meslek Yüksekokulları için Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, 2008.

 

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 DAVRANIŞ BİLİMLERİ Davranış Bilimleri dersimize ait güncellenmiş 14 hafta içeriği 0,44 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. X
2 Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. X
3 Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. X
4 Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. X
5 Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. X
6 Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. X
7 Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. X
8 İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. X
9 - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. X
10 İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . X
11 Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. X
12 Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. X
13 Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. X
14 Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. X
15 Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. X
16 Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. X
17 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4