Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme I IAY 105 1 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ
Dersi Verenler Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, fiziksel uygunluğun temel konularını öğrencilere öğretip uygulamalarının yapılmasını sağlamak, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Fiziksel uygunluğun önemi ve ilgili kavramları anlamak, Fiziksel Uygunluğun; Beslenme ilişkisini, Sağlıkla İlişkisini, Dolaşım sistemi arasındaki ilişkiyi, Solunum sistemi arasındaki ilişkiyi ve Kas gelişimi arasındaki ilişkiyi anlamak, Fiziksel uygunluğu geliştirmek ve korunmak için temel antrenman metotlarını uygulamak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemini Kavrayıp Kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisini Bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisini Bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Fiziksel Aktivitenin Dolaşım Sistemine Etkisini Bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisini Bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Fiziksel Aktivite ve Kas Gelişimine Etkisini Bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Fiziksel Uygunluğunu Geliştirir ve Korumak İçin Temel Antrenman Metotlarını Uygular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Fiziksel Uygunluğunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçüm Yöntemlerini Bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Beden Eğitiminin Tanımı Sporun Tanımı
2 Fiziksel Uygunluğun Önemi
3 Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisi
4 Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisi
5 Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisi
6 Fiziksel Uygunluğun Dolaşım Sistemine Etkisi
7 Fiziksel Aktivitenin Kaslara Olan Etkisi
8 Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi, Antrenman metotlarını tanımak ve uygulamak
9 Fiziksel Uygunluğu Geliştirmek ve Koruma Metotları
10 Yıl içi Sınavı
11 Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi, Değerlenmede kullanılan ölçüm yöntemleri
12 Fiziksel Uygunluk Özellikleri, Paramedik mesleğine göre fiziksel özelliklerin önemi
13 Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi
14 Alan Uygulaması, Genel Kuvvet Çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul

Ders Kaynakları

[2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara
[3]Özer, K; Fiziksel Uygunluk, Nobel Yayın Dağıtım, 2001, Ankara.
[4]Zorba, E; Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayınları, 1999, Ankara.
[5] İşler, H; Beden Eğitimi ve Spor Bilgileri El Kitabı, Ofset Matbaa, 1. Baskı, 2001, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. X
4 İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. X
6 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak.
7 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak.
8 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak.
11 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. X
12 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak.
13 Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak.
14 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak.
15 Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4