Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Busıness Hıstory | ISL 356 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | He/she has an accumulation to understand the relation between economic theory and business history. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | he/she can understand the relation between business history and management studies. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | he/she investigates and understands the changes and developments in business functions comperatively. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | he/she can sophistically analyse business and society relation. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | he/she is comprehensively informed of Turkish business history. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Economic Theory and Business History | |
2 | Business History and Management Studies | |
3 | Forms of Business Organizations in historical context (Big Business-Family Business-Business Groups and Interfirm Networks) | |
4 | Forms of Business Organizations in historical context (Big Business-Family Business-Business Groups and Interfirm Networks) | |
5 | Enterprise and Society in Historical Context | |
6 | Investigating Functional Changes of Enterprises from a view of USA, Germany and Japan way. | |
7 | Investigating Functional Changes of Enterprises from a view of USA, Germany and Japan way. | |
8 | Investigating Functional Changes of Enterprises from a view of USA, Germany and Japan way. | |
9 | Investigating Functional Changes of Enterprises from a view of USA, Germany and Japan way. | |
10 | Turkish Business History | |
11 | Turkish Business History | |
12 | Turkish Business History | |
13 | Historical stories of Turkish Enterprises | |
14 | Stories of Turkish Holdings |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |