Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Prıcıng In Marketıng ISL 460 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste fiyatlandırmanın pazarlama bakış açısıyla ele alınması ve fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Fiyat kavramı, başa baş analizi, kar marjı, algılanan değer, Fiyatlandırma ve Tüketim, fiyatlandırma stratejileri, internette fiyatlandırma, fiyatlandırma ve etik, ürün hayat eğrisi ve fiyatlandırma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Fiyat, başa baş noktası ve kar marjı kavramlarını tanımlar ve örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
2 Algılanan değer kavramı ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder ve yorumlar. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Tüketici davranışları ve fiyat arasında ilişki kurar ve çıkarımlarda bulunur. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi verir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Fiyatı rekabet avantajı sağlamada nasıl kullanılacağı konusunda çıkarımlarda bulunur. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar
2 Fiyat Kavramı, Başabaş Analizi ve Kar Marjı
3 Algılanan Değer ve Fiyatlandırma
4 Fiyatlandırma ve Tüketim
5 Yeni Ürünler için Fiyatlandırma Stratejileri
6 Fiyatlandırma ve Rekabet
7 Ürün Hayat Eğrisi ve Fiyatlandırma
8 Vize sınavı
9 Fiyatlandırma Stratejileri
10 Fiyatlandırma Stratejileri
11 İnternette Fiyatlandırma
12 Perakendecilikte Fiyatlandırma
13 Fiyatlandırma ile İlgili Etik Konular
14 Örnek Olay Analizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Gülfidan, İ. (2011), Fiyatlandırma : Harvard Business Review, MESS, İstanbul

 Nagle, T.T. ve Hogan, J.E. (2006), The strategy and tactics of pricing : a guide to growing more profitably,  4th. Edition, , Pearson/Prentice HallUpper Saddle River, NJ

 Özcan, K. (2015). Pazarlamada Fiyat, Davranışsal Bir Yaklaşım, Akademisyen Kitabevi.

  Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, (2015), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 6 baskı. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5