Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitime Felsefi, Tarihi, Sosyal ve Kültürel Bakış EPT 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin öncelikli amacı eğitim,felsefi,tarihi, ve sosyal değişme arasındaki karşılıklı ilişkileri ele almaktır. Tarihi süreç içerisinde eğitimde reform çabaları, öğretmenlerin sosyal değişmedeki rolleri, eğitimde değişimin engelleri, sosyal değişmede eğitimin rolü konusunda öğrencilere bilgi ve deneyimler kazandırılacaktır. Ayrıca, sosyal sınıf, etnik köken, ekonomi, kültür ve cinsiyet arasındaki ilişkileri ortaya koyarak eğitime felsefi,tarihi,sosyal ve kültürel bir bakış açısı ile ele alınacaktır.

Dersin İçeriği

Eğitime felsefi,tarihi,sosyal ve kültürel bir bakış açısı ile  toplumsal değişme ilişkileri, eğitimin ve öğretmenlerin toplumsal değişme sürecindeki etkileri, eğitim reformlarının başarısızlık nedenleri, dünden bugüne Türk eğitim tarihindeki eğitim reformlarının genel bir değerlendirmesi ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitime felsefi,tarihi, sosyal değişme üzerindeki etkilerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
2 Eğitim reformlarının başarı ve başarısızlık nedenlerini açıklar Soru-Cevap, Tartışma, Proje / Tasarım,
3 Öğretmenlerin Türkiyenin toplumsal değişim üzerindeki etkilerini analiz eder Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitime Felsefi Bakış
2 Eğitime Tarihi Bakış
3 Eğitime Sosyal ve Kültürel Bakış
4 Toplumsal Değişim Teorileri
5 Toplumsal Değişim Teorileri
6 Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Rolleri
7 Ara sınav
8 Türkiyenin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü
9 Türkiyenin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü
10 Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Reform
11 Öğrenci sunuları
12 Öğrenci sunuları
13 Genel değerlendirme
14 Final sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
Toplam 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)