Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Değerlendirme EPT 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir eğitim programın bütün boyutları ile nasıl değerlendirileceği, bu süreçte araştırılması gereken problemler, verilerin toplanması, analizi ve sonuçların programı geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi yeterliklerini kazanabilme.

Dersin İçeriği

Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar, değerlendirme türleri ve modelleri, araştırma yöntemleri ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeler bilgisi.
2 Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi.
3 Program Değerlendirmede araştırma problemleri bilgisi.
4 Program Değerlendirmede araştırma yöntemleri bilgisi.
5 Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme
6 Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme.
7 Toplanan verileri yorumlayabilme
8 Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar
2 Program değerlendirme türleri
3 Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri
4 Program değerlendirme modelleri.
5 Dünyada program geliştirme uygulamaları
6 Dünyada program değerlendirme uygulamaları
7 Türk Ortaöğretim Programının Değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Türk İlköğretim Programının Değerlendirilmesi
10 Örnek bir eğitim programı değerlendirme uygulaması
11 Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması
12 Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması
13 Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması
14 Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan.
Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press.
Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti.
Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)