Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Hukuku ILT 305 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KADRİYE KOBAK
Dersi Verenler Doç.Dr. KADRİYE KOBAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişim hukukunun temel kavramlarının aktarılması, iletişim özgürlüğünün tartışılması ve medya kurum ve kuruluşlarına ilişkin hukuki düzenlemelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Haberleşme ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında, basın özgürlüğü, yayım hakkı, yayımcının, yazı işleri müdürünün ve basın kuruluşu sahibinin sorumlulukları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kitle iletişim araçları, kitle iletişim özgürlüğü, yayımcının ve yazı işleri müdürünün ceza ve özel hukuk sorumlulukları, internet rejimi, reklam hukuku

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hukukun temel kavramlarını açıklayabilecek Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Basın rejimini açıklayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev,
3 Reklam , internet, sinema rejiminin ilkelerini tartışmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Sansürü tartışabilmek. Tartışma, Ödev,
5 Yayınlarda hukuki sorumluluk Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
6 Radyo ve Televizyon rejimi Anlatım, Ödev,
7 Reklam hukuku Anlatım, Ödev,
8 İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN Anlatım, Ödev,
9 kişisel verilerin korunmasına yönelik düzenlemeler Soru-Cevap, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Basın özgürlüğü kavramı ve önemi
2 İfade özgürlüğü ve sınırları
3 Basın rejimi
4 Basın rejimi
5 Cevap ve Düzeltme Hakkı
6 Basın suçları
7 Yayınlarda hukuki sorumluluk
8 Radyo ve Televizyon rejimi
9 Radyo ve Televizyon rejimi
10 Reklam hukuku
11 Sinema hukuku
12 İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN
13 sosyal medya ve kişilik haklarının korunması
14 kişisel verilerin korunmasına yönelik düzenlemeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kayıhan İçel. Kitle İletişim Hukuku, İstanbul: Beta, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 4 10 40
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5