Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Bilimlerine Giriş ILT 101 1 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET GÜZEL
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER, Dr.Öğr.Üyesi AYNÜLHAYAT UYBADIN, Doç.Dr. MEHMET GÜZEL, Doç.Dr. MİKAİL UĞUŞ,
Dersin Yardımcıları

 

Yardımcı Kaynaklar: İletişim Sözlüğü: Erol Mutlu Enformasyon Devrimi Efsanesi: Yusuf Kaplan Enformatik Cehalet: Nabi Avcı Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Üzerine

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişim olgusunu tanımlayarak iletis¸im su¨rec¸leri, temel iletis¸im kavramları, iletişimin yapısı, fonksiyonları, o¨zellikleri, tu¨rleri, iletis¸im bilimlerinin digˆer disiplinler ile ilis¸kileri, etki araştırmaları kapsamında ortaya çıkan iletis¸im modelleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

İletişim kavramı, iletişim süreçleri, iletişimin özellikleri, iletişim türleri, iletişim bilimi ve ilişkili olduğu disiplinler, temel iletişim modelleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması
2 İletişim alanı; kavramsal ve tarihsel analiz
3 İletişim süreci ve öğeleri
4 Sanayi Devrimi ve Kitle İletişiminin Doğuşu
5 Kitle iletişimi ve iletişim türleri
6 Erken çalışmalar: Chicago Okulu ve iletişim çalışmalarına katkıları
7 Ara sınav
8 İletişim ve ideoloji
9 İletişim ve küreselleşme
10 İletişim ve kültür
11 İletişim ve Gazetecilik
12 Siyasal İletişim
13 Temel İletişim Modelleri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

İletişimin ABC’si: Ünsal Oskay İletişime Giriş: Mete Çamdereli İletişim Bilimi: Judith Lazar İletişim Kuramları Tarihi: Armand ve Michele Mattelart

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
3. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)