Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam Dili Çözümlemesi HIR 008 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. AYDA İNANÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Reklamcılıkta anlam yaratma ve mesaj analiz etme yöntemlerinin öğretilmesi 

Dersin İçeriği

Bu derste; Reklam çözümleme, Anlam yaratma, Semioloji vb. konular dahilinde reklamların nasıl bir dil ile etki sağladığı tartışılacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mesaj oluşturmanın önemini kavrar Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Çözümlemenin unsurlarını kavrar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Reklam dili unsurlarını sırlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
4 Semiolojinin önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje / Tasarım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 giriş
2 BİR İDEOLOJİK SÖYLEM OLARAK REKLAM
3 BİR İDEOLOJİK SÖYLEM OLARAK REKLAM (devam)
4 reklam söylemi
5 reklam etiği
6 reklam dili
7 vize
8 reklam ve toplumsal cinsiyet ilişkisi
9 çocuklara yönelik reklamlar
10 reklam ve duyu organları
11 reklam analizleri
12 reklam analizleri (devam)
13 reklam analizleri (devam)
14 reklam analizleri (devam)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji

Reklam ve halkla ilişkilerde hedef kitle – Füsun Topsümer

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Sözlü Sınav 10
2. Sözlü Sınav 10
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 20 20
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5