Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hücre Fizyolojisi | FZL 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencileri bu dersin sonunda, hücrenin yapısı ve işlevlerine ait temel kavramlar üzerinde bilgi edineceklerdir. |
Dersin İçeriği | Fizyolojinin tanımı, homeostazis, vücut kontrol sistemleri; negatif ve pozitif feedback, nöronal ve endokrin kontrol, vücut sıvı kompartımanları ve sıvı elektrolit dengesi, hücre membranının organizasyonu, hücre membranından aktif ve pasif transport, membran dinlenim potansiyeli, aksiyon potansiyeli, su kanalları (aquaporinler), iyon kanalları, hücreler arası haberleşme ve hücre adhezyon molekülleri, gen ekspresyonu, post translasyonel modifikasyonlar, membran reseptörleri, ikincil mesajcılar, sinyal iletim yolu, hücre içi taşınma anlatılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojinin tanımını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | homeostazis, vücut kontrol sistemleri; negatif ve pozitif feedbacki anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | nöronal ve endokrin kontrolu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | vücut sıvı kompartımanları ve sıvı elektrolit dengesini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | hücre membranının organizasyonunu anlayabilir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | hücre membranından aktif ve pasif transportunu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | membran dinlenim potansiyeli, aksiyon potansiyelini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | su kanalları (aquaporinler)nı anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | iyon kanallarını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | hücreler arası haberleşme ve hücre adhezyon moleküllerini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | gen ekspresyonunu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | post translasyonel modifikasyonları anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | membran reseptörleri, ikincil mesajcıları anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | sinyal iletim yolu, hücre içi taşınmayı anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyolojinin tarihçesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Homeostazis, vücut kontrol sistemleri; negatif ve pozitif feedback | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | Nöronal ve endokrin kontrol | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Vücut sıvı kompartmanları ve sıvı elektrolit dengesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Hücre membranının organizasyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Hücre membranından aktif ve pasif transport | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Membran dinlenim potansiyeli, aksiyon potansiyeli | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Su kanalları (aquaporinler) | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | İyon kanalları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Hücreler arası haberleşme ve hücre adhezyon molekülleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | Gen ekspresyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | Post transkripsiyonel modifikasyonlar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Membran reseptörleri, ikincil mesajcılar | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | sinyal iletim yolu, hücre içi taşınma | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
Ders Kaynakları | Arthur C. Guyton, John A. Hall. Tıbbi Fizyoloji Ganong´un Tıbbi Fizyolojisi Eric P. Widmaier. Vander İnsan Fizyolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |