Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organıc Elektronıcs | NMB 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Organik Elektronik alanındaki gerekli bilgileri vermek, özellikle gelecek nesil elektronik alanındaki uygulamaları incelemek ve bu alanda kullanılan organik yarıiletkenleri tanımaktır. |
Dersin İçeriği | Organik Elektroniğin tanımı ve önemi, Organik yarıiletkenlere genel bakış, organik yarıiletkenlerde yük taşıma prensipleri, Organik yarıiletken malzemeler, Organik yarıiletkenlerin mevcut ve gelecekteki kullanım alanları, Organik yarı iletken tabanlı cihazlar, Organik Alan Etkili Transistorlar (OFET), Organik Işık Yayan Diyotlar (OLED), Organik güneş Hücreleri (OPV), Organik yarıiletken malzemelerden cihaz üretimi ve mühendisliği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learns about importance of Organic Electronics | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Gets information about Organic Semiconductorss | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Has enough ihformation about Charge transport properties of Organic Semiconductors | Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Learns about Optical properties of Organic Semiconductors | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Learns about Organic Field Effect Transistors (OFET) and Organic Light-Emitting Diodes (OLEDs) | Tartışma, Altı Şapka, | Portfolyo, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Learns about Organic solar cells (OPV)s | Grup Çalışması, Gösteri, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Learns about Manufacturing of Organic Electronics | Grup Çalışması, Gösteri, | Portfolyo, Ödev, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition and importance of Organic Electronics | |
2 | Overview of Organic Electronics | |
3 | Organic Semiconductor 1 | |
4 | Organic Semiconductor 2 | |
5 | Charge transport properties of Organic Semiconductor 1 | |
6 | Charge transport properties of Organic Semiconductor 2 | |
7 | Optical properties of Organic Semiconductor 1 | |
8 | Optical properties of Organic Semiconductor 2 | |
9 | Midterm | |
10 | Organic Field Effect Transistors (OFET) | |
11 | Organic Light-Emitting Diodes (OLEDs) | |
12 | Organic solar cells (OPV) | |
13 | Manufacturing of Organic Electronics 1 | |
14 | Organic solar cells (OPV) 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. H. Klauk (Ed.), Organic Electronics, Materials, Manufacturing and Applications, Wiley-VCH, 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|