Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Gençlerle Sosyal Hizmet SHB 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çocuk ve Gençlerin gelişim süreçlerinde meydana gelebilecek sorunlarla baş etme becerileri kazanmalarını sağlama. Sosyal sorun yaşayan gençlerin sorunlarının çözümü için yöntemler geliştirme. Gençlik döneminin sağlıklı bir şekilde geçirilmesi için rehberlik hizmetleri hakkında donanım sağlama

Dersin İçeriği

Çocuk ve Gençlerin özelliklerini tanıma. Gençlik sorunlarını belirleme ve çözümleri hakkında politikalar üretme. Gençlerin ruhsal ve duygusal sorunları hakkında bilgilenme. Gençler için birey ve grup çalışması yapabilme. Uygulamalar hakkında tecrübe geliştirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Sosyal hizmetin temel prensiplerini belirler Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Çocuk ve gelişim süreçlerini tanımlar Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav,
4 Gençlik ve Gençlik sorunlarını tanımlar Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev,
5 Uluslararası Çocuk ve Gençlik Hakları ve Yaptırımlarını tartışır Grup Çalışması, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Proje / Tasarım, Sınav,
6 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
7 Çocuk ve Gençlere Yönelik Politikaları belirler Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Performans Görevi, Ödev,
8 Korunmaya Muhtaç Çocukları tanımlar Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Performans Görevi,
9 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
10 Gençlerin İstismarı, Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Performans Görevi, Ödev,
11 Gençlikte Ruhsal, Duygusal ve Sosyal Sorunları tanımlar Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Örnek Olay, Ödev, Sınav,
12 Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamalarını tanımlar Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Performans Görevi, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal hizmetin temel prensipleri
2 Çocuk ve gelişim süreçleri
3 Gençlik ve Gençlik sorunları
4 Uluslararası Çocuk ve Gençlik Hakları ve Yaptırımları
5 Türkiye´nin Gençlik Profili ve Gelecek Kaygıları
6 Çocuk ve Gençlere Yönelik Politikalar
7 Korunmaya Muhtaç Çocuklar
8 Çocuk ve Gençlere yönelik sosyal hizmet kuruluşları
9 Vize Sınavı
10 Gençlerin İstismarı, Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları
11 Gençlikte Ruhsal, Duygusal ve Sosyal Sorunlar
12 Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları I
13 Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları II
14 Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları III
Kaynaklar
Ders Notu

1-Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı, Özgür Yayınları, İstanbul, )
2-Yavuzer, Haluk, Gençleri Anlamak, Remzi Yayınevi, İst. 2005
3- Gander, Mary J.,Çocuk ve Ergen Gelişimi,İmge Kitabevi,Ank. 1998
4-Çılga, İbrahim, Gençlerin Gelişiminde Ve Madde Kullanımlarını Önlemede Gençlik Merkezlerinin Rolü,
5-Genç, Yusuf. "Gençlerde Kişilik Benlik Ve Kimlik Oluşumu"

Ders Kaynakları

Deniz,M. Engin, "Erken Çocukluk Döneminde Gelişim" Maya Akademi Yay., Ank.2008

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6