Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İş Süreçleri Yönetimi MYU 536 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ESRA TEKEZ
Dersi Verenler Doç.Dr. ESRA TEKEZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kurumların rekabet avantajı elde edebilmeleri için ihtiyaç duydukları sürekli gelişmeyi yaratacak ve daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçleri yönetimi bilgi becerilerinin öğrenciye kazandırılması
Dersin İçeriği Süreçlerin organizasyon yapıları içindeki yeri, süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, süreç tanımlama, Süreç Performans Ölçümü, Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi, Süreçlerin Dökümantasyonu, Süreçlerin İyileştirilmesi,Kilit/Kritik Süreçler, Süreç Olgunluğu, Sürekli Gelişme İçin "Kaizen", Kalite Çemberleri,Problem Çözme Teknikleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav,
2 Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
4 Bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav,
5 Sürecin öğelerini belirleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
6 Süreçlerin performans göstergelerini hazırlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
7 Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
8 Süreçler arası ilişkileri kurabilir Anlatım, Sınav,
9 Bir işletmenin kritik süreçlerini belirleyebilir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
10 Problem çözme tekniklerini açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
11 Süreçleri iyileştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav, Ödev,
12 Kurum için dengelenmiş hedef karnesini oluşturabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
13 Süreç yönetiminde kullanılan modelleri/teknikleri açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Süreç Yönetimine Giriş
2 Organizasyon Yapıları ve Süreçler
3 ISO 9001 ve EFQM içinde Süreçler
4 Süreç Odaklı Sorunlar
5 Süreçlerin Sınıflandırılması / Süreç Hiyerarşisi
6 Sürecin Öğeleri
7 Süreç Performans Ölçümü -1
8 Süreç Performans Ölçümü -2
9 Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi-1
10 Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi-2
11 Süreçlerin Dökümantasyonu
12 Süreçlerin İyileştirilmesi (Kaizen, Süreç Olgunluğu, Kritik Süreçler)
13 Süreç İyileştirme Teknikleri
14 Problem Çözme Teknikleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Aras A.A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005
Rıdvan Bozkurt, Süreç iyileştirme, Ankara: MPM Yayınları 2003
Harmon P., Business Process Change: A manager´s guide to improving redesigning and automating processes, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, 2003
Smith H., Fingar P., Business Process Management, Meghan-Kiffer Pres, USA, 2002
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir.
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır.
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir.
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır.
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir.
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır.
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir.
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6