Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim ve Envanter Yönetimi | MYU 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelere siparişin gelmesinden ürün teslimatına kadar geçen Üretim planlama, malzeme ihtiyaç planlaması, Malzeme kaynak planlama, Kurumsal kaynak planlama, ana üretim çizelgesi, kapasite ihtiyaç planlama, çizelgeleme, envanter modelleri yer almaktadır. Üretim ortamı, üretim planlama, talep tahminleri, ana üretim çizelgesi, malzeme ihtiyaç planlama, malzeme kaynak planlama, kurumsal kaynak planlama, üretim faaliyetleri kontrol ve stok kontrol modelleri ile ilgili temel kavramlar verilerek teorik bilgi yanında uygulama örnekleri de sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Üretim planlama, malzeme ihtiyaç planlaması, Malzeme kaynak planlama, Kurumsal kaynak planlama, ana üretim çizelgesi, kapasite ihtiyaç planlama, çizelgeleme, envanter modelleri yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim sistemlerinin temel kavramlarını öğrenmek. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Üretim planlama ve kontrolün temel kavramlarını öğrenmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Talep tahminleri ve ana üretim çizelgesi, kapasite ihtiyaç planlaması ile ilgili temel kavramları ve metotları öğrenmek ve kullanabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Malzeme ihtiyaç planlama ve malzeme kaynak planlama ile ilgili temel kavramları ve uygulamayı öğrenmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, |
5 | Malzeme kaynak planlama ve malzeme kaynak planlama ile ilgili temel kavramları ve uygulamayı bilir. | Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Örnek olay ve problemlerle kıyaslamalı ve analitik olarak değerlendirme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim ve Envanter yönetiminde temel tanımlar ve kavramlar | |
2 | Talep tahmini | |
3 | Tedarik Zinciri Yönetimi | |
4 | Kapasite planlama | |
5 | Malzeme ihtiyaç planlama ve ERP | |
6 | Bütünleşik planlama ve kontrol sistemleri | |
7 | ara sınav | |
8 | Kalite Kontrol Sistemleri | |
9 | Envanter yönetimi | |
10 | Envanter teori ve modelleri | |
11 | Envanter teori ve modelleri | |
12 | Lojistik Yönetimi | |
13 | İş sıralama ve Çizelgeleme | |
14 | Örnek Olay |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Production Planning, Control, and Integration, Daniel Siper, Robert L. Bulfin, McGraw-Hill, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |