Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelik Bilişimi HMS 678 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilgi teknolojilerinin hemşirelik bakımı ve uygulamalarında kullanılması, verinin işlenmesi, paylaşılması ve yönetilmesi ile ilgili bilgi kazanımını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders bilgi teknolojilerinin hemşirelik bakımı ve uygulamalarında kullanılması, verinin işlenmesi, paylaşılması ve yönetilmesi konularını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelik bilişimi gelişimini, kapsamını ve uygulamalarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
2 Bakımın sağlanmasında bilişimin kullanılmasındaki yasal, etik, eğitim ve ekonomik konuları ve klinik bilginin yönetimini tartışır Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Sınav, Performans Görevi,
3 Hemşirelik bilişimine uygulanan veri tabanını yönetebilmeli ve email, internet araştırması, word kullanımı, sunum, yazılım kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık Bakım Profesyonelleri için İnformatik
2 Donanım, Yazılım ve Personel Destek Sistemleri
3 Kaliteli Bilgi Sağlama
4 Elektronik İletişim ve İnternet
5 Sağlık Bakım Bilgi Sistemi
6 Sağlık Bakım Bilgi Sistemini Seçme
7 Sisteme Uygulama ve Sürdürme
8 Bilgi Sistemi Eğitimi
9 Bilgi Güvenliği ve Gizlilik
10 Sistem Entegrasyonu
11 Elektronik Sağlık Kayıtları
12 Sağlık Bakım Eğitiminde Bilgisayarın Kullanımı
13 Sağlık Bakım Eğitiminde Bilgisayarın Kullanımı
14 Telesağlık
Kaynaklar
Ders Notu

Healthcare information systems: A practical approach for healthcare management. Wager, K. A, Lee, F. W., & Glaser, J. P. San Francisco, CA: John Wiley & Sons (2013).
Nursing Informatics and the Foundation of Knowledge, McGonigle, D. 2nd edition. Jones &Bartlett, (2012).
Nursing Informatics, Where Technology and Caring Meet, Marion J. Ball, Judith V. Douglas, Patricia Hinton Walker, Donna DuLong, (2011).
Nursing informatics: Scope and standards of practice. Silver Spring, American Nurses Association. (2008).

Essentials of Nursing Informatics, Fourth edition McGraw-hill Virginia Saba, Kathleen A. McCormick, (2006).

Ders Kaynakları

Healthcare information systems: A practical approach for healthcare management. Wager, K. A, Lee, F. W., & Glaser, J. P. San Francisco, CA: John Wiley & Sons (2013).
Nursing Informatics and the Foundation of Knowledge, McGonigle, D. 2nd edition. Jones &Bartlett, (2012).
Nursing Informatics, Where Technology and Caring Meet, Marion J. Ball, Judith V. Douglas, Patricia Hinton Walker, Donna DuLong, (2011).
Nursing informatics: Scope and standards of practice. Silver Spring, American Nurses Association. (2008).

Essentials of Nursing Informatics, Fourth edition McGraw-hill Virginia Saba, Kathleen A. McCormick, (2006).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6